Rocket, bortagen spolcentreringsknopp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rocket, bortagen spolcentreringsknopp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Aja, vi höll oss i alla fall till ämnet hela vägen till inlägg 4... Alltid gör vi framsteg.

c3, c4, tgc osv = bubbelgavel=töntigt å äger redan runda och platta rullar från daiwa och shimano, men de är inte samma sak som å å hålla i en trimmad 4500 rocket... Jag vill kunna räkna kuggar medans jag fiskar

Har redan ordnat ett lock. Hur får jag inte säga.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Jag brukar ratta på hattarna tills linan lägger upp sig perfekt. Efter det sätter jag nollan på brickan som finns på icke vevsida vid pilen som finns på hatten på den sidan.Det ger mig ett utgångsläge jag kan återgå till om något mot förmodan jävlas. Efter det brukar jag släppa på hatten på icke vevsida så jag får ett litet glapp i spolen.

Avsikten med de båda lagerkopparna och justeringsbrickorna på ABU`s Ambassadeurrullar var från början att kunna justera spolen i sidled så att linan lades upp jämt över hela spolens bredd.

Ett extra plus blev den graderade mekaniska bromsen i vänster lagerkopp som gjorde att bromsen i förväg kunde ställas in för beten med olika tyngd.

Ytterligare ett plus tillkom via ABU´s patenterade centrifugalbroms inbyggd i vevhuset, vilken dämpade linresning under spolens toppvarv och motverkade backslag...

Ännu vet ingen hur gammal en ABU Ambassadeurrulle kan bli!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand
      Leif Engström
      Senast ändrad av Old Firehand; 2018-10-03, 11:16.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Aja, vi höll oss i alla fall till ämnet hela vägen till inlägg 4... Alltid gör vi framsteg.
        Intressant att du får ett inlägg som ifrågasätter din frågeställning till off-topic. Jag tycker att det är ifrågasättande som får ett forum lite mer levande.

Kul att du hittade en lösning och fick vad du var ute efter. Jag är dock mäkta nyfiken på hur du fick tag i ”locket”...
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2018-10-03, 17:05. Anledning: Felstavning... igen!
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Intressant att du får ett inlägg som ifrågasätter din frågeställning till off-topic. Jag tycker att det är ifrågasättande som får ett forum lite mer levande.

Kul att du hittade en lösning och fick vad du var ute efter. Jag är dock mäkta nyfiken pågår du fick tag i ”locket”...
          Levande å levande, de är typ 5pers som är aktiva här.

Utanför ämnet kan bli trevligt EFTER man fått svar, ditt inlägg var ju inte direkt felet... Men resten av 500 inläggen som skriver likadant å svarar endast på din fråga och inte ens tar upp original ämnet.

Aja, har varit med ett tag så borde kanske förstått att detta skulle hända. Men de var ändå ett tag sen sist så trodde folk som meckar ambassadörer utvecklats (Ironi)
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
            Som rubriken lyder, var fasiken får man tag på en sånt "lock" å slå dit på gavlen? Frågan är inte om de går, utan var man får tag på en. Monteringen löser jag med våld.

Har turen å ALLTID lyckas vrida till original knoppen när jag omfamnar rullen med näven å kör jerkbait, nästa kast blir minst sagt roligt..
            Kontakta närmaste sportfiskebutik eller ring direkt till ABU i Svängsta och be dem hjälpa dig!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand
            Leif Engström

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
            Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
            41 svar