Revo MGX2 vs Revo Premier vs Revo Inshore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo MGX2 vs Revo Premier vs Revo Inshore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo MGX2 vs Revo Premier vs Revo Inshore

Hej,

Ska skaffa en rulle till lite allround-fiske för abborre/mindre gädda. Men även intresserad av hur de klarar att kasta tyngre beten. Någon som har erfarenheter kring dessa rullar och olika betesvikter och hur de jämför med varandra?

Revo MGX2
    Revo Premier
    Revo Inshore

Jag hade tyvärr undvikit ABU's sortiment av lågprofilsrullar öht. Finna många historier här på FS om varför detta är fallet. Kan även själv dela med mig av mina erfarenheter om så önskas. Vill du ha kvalité och en rulle som håller för vad du betalar ska du kika in shimanos eller daiwas sortiment. Finns många fina modeller i samma prisklass som de du redan nämnt ovan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
      Jag hade tyvärr undvikit ABU's sortiment av lågprofilsrullar öht. Finna många historier här på FS om varför detta är fallet. Kan även själv dela med mig av mina erfarenheter om så önskas. Vill du ha kvalité och en rulle som håller för vad du betalar ska du kika in shimanos eller daiwas sortiment. Finns många fina modeller i samma prisklass som de du redan nämnt ovan.
      Nja. Revo gen 4 är sannerligen inte dåliga. Tycker knappast att dagens shimano och daiwa är något bättre. Snarare att de fyllt deras rullar med meningslösa finesser som bara gör rullarna mer underhålls krävande och gör att rullarna snabbare blir sämre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gnisselspann Visa inlägg
        Hej,

Ska skaffa en rulle till lite allround-fiske för abborre/mindre gädda. Men även intresserad av hur de klarar att kasta tyngre beten. Någon som har erfarenheter kring dessa rullar och olika betesvikter och hur de jämför med varandra?

Revo MGX2
        Revo Premier
        Revo Inshore
        MGX som har stativ i magnesium skulle jag nog inte kasta över 30g med. Är en hyfsat bra lätt kastar rulle.
        premier klarar mer och inshore är nog gjord för lite tyngre. Vill minnas att dess spole var lite djupare också. 60-70g är nog inga problem med inshore.

Kommentera

Det finns flera skillnader men de flesta är relativt små.
          En stor är dock att Inshore har vevgavel i metall/aluminiumlegering istället för kolfiber/plast hos Premier och MGX.
          En klar fördel för Inshore när det gäller lite tyngre fiske.
          Det är lätt att luras av MGX'ens stora linkapacitet, det bör under alla övriga omständigheter vara en rulle främst för lättare fiske.

Håller även med engqvist angående Revo gen4, jag har skruvat i några olika modeller och det är helt andra rullar än föregående generationer.
          Om de är avsevärt bättre är för tidigt att orda om men konstruktionen är åtminstone i teorin mer slitstark.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
          Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
          41 svar
          32 386 visningar
          18 gillar
          Senaste inlägg Micki.S