Ambassadeur record super 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur record super 2500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ambassadeur record super 2500

    Hejsan!

    Ny medlem här. Gick med då ni verkar ha bra koll på allt när det kommer till fiske medans jag knappt kan kasta ett spö. Eller heter det kasta ut med ett spö?

    Iaf, jag jobbar i en butik dit många skänker saker för oss att sälja. Nu har vi fått in ett gäng rullar av ambassadeur. Bland annat då en record super 2500. Med denna kom en massa saker som jag inte har någon aning om vad det är! Det roliga är dock att orginalkvittot samt garantikvitto från -53 följde med! Jag har lagt fram allt på bilden, hoppas ni kan se. Vad är allt detta och är det något samlare ens är intresserade av?

    mvh

    sascha

  • #2
    Kul med ny medlem!

    Rullen och de tillhörande tillbehören ser ut att vara i fint skick av din första bild att döma.

    Många som samlar på Ambassadeur & record rullar, och äldre grejor brukar kunna bli ”dyra”på auktioner så mitt tips är att lägga upp det på tradera så får marknaden bestämma priset för det.

    Kommentera


    • #3
      Håller med Kimmen, tråla Tradera först och se vad liknande objekt gått för. En del har sålts för riktigt stora pengar, andra som ser snarlika ut har gett en 500-hundring. Kännarna vet vad de vill ha och vad de vill betala.

      Kommentera


      • #4
        Tack så jättemycket för era tips!

        Kommentera


        • #5
          Ja, det är lite lurigt med de gamla Record-rullarna.
          Jag sålde relativt nyligen två exemplar av exakt samma modell, den ena för 100 kronor och den andra för över 3 000 kronor. Skillnaden var att den ena hade kartong.

          För bara någon månad sedan gick en Record för över 40 000 kronor på Tradera.
          Har för mig rullen i trådstarten är hyfsat ovanlig, skicket ser ut att vara riktigt bra och lite papper till är ju aldrig fel. Ingen dum idé att, som redan föreslagits, testa att sälja i auktionsformat.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 277 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 118 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 271 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 952 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 349 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X