ABU Garcia Ambassadeur 5601C4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Garcia Ambassadeur 5601C4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Click image for larger version

Name:	20230210_163116.jpg
Views:	631
Size:	1,20 MB
ID:	2617049Click image for larger version

Name:	20230210_163049.jpg
Views:	602
Size:	1,24 MB
ID:	2617050Click image for larger version

Name:	20230210_163037.jpg
Views:	633
Size:	1,22 MB
ID:	2617051Click image for larger version

Name:	20230210_163059.jpg
Views:	621
Size:	1,35 MB
ID:	2617052Click image for larger version

Name:	20230210_163012.jpg
Views:	625
Size:	1,33 MB
ID:	2617053

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
    Har två såna, älskar den mörkblå färgen.


    Jag gillar också den kulören och fick med en sån i en annan affär... Det mässinsfärgade stativet är jag väl inte jättemycket för men det funkar till den här blåa nyansen. Jag har dock en TGC 5601C med stativ och bottenplatta en typ gun metal färg och jag är lite sugen på att skifta gavlar, stjärnhjul och vev för att se hur det ser ut.

    Den här rullen är väldigt sparsamt fiskad så allt gammalt fett hade stelnat men efter en avtvättning och uppsmörjning blir jag lika imponerad som av alla andra gamla ambassadeurer jag pillar med,

    Förr gillade jag verkligen tumtangenten men efter att ha använt gavelknappen ganska frekvent under vinterns torrkastande så lutar det nog åt att den här rullen får gå vidare till någon bättre behövande.

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Har två såna, älskar den mörkblå färgen.

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Det gick en sån på tradera för några dagar sen för 641:- och det får väl anses vara ganska billigt...

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Stora skillnaden är utväxlingen och färgen

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    100 gram lättare än en 5501CS Pro Rocket

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Det som skiljer mot en c3. Tumtangent istället för sidoknapp, 6,3 istället för 5,3 och ett lager i evighetsskruven. Inget speciellt men en riktigt bra rulle.

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Så det enda "speciella" med en sån rulle är då bara ett lager i evighetsskruven?

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Dubbelt aluminium

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Det är både stativ och bottenplatta i aluminium.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
231 svar
32 042 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Gösalf
av Gösalf
 
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
22 svar
10 965 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Äldre Id  
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
271 svar
47 538 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Herrlin
av Herrlin
 
Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
50 svar
6 152 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
11 svar
1 025 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Bilbo
av Bilbo
 
Arbetar...
X