UT Trim Vilken rulle vilket kit? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UT Trim Vilken rulle vilket kit?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rätt beslut Martin.

Har också trimmat min TGC. Känns kanonskön.Nu ska båten i sjön så jag kan prova dina hellhundar!----- Vill Hyllar UT för hans tålamod med alla mina frågor och funderingar.

Kommentera

Jag har kastat ett tag med keramisar+lagrad linspridare och lagrat drivhjul från en konkurrent på en annan kontinent till UT på en 6500 Rocket med original spole och det har varit fantastiskt mycket bättre än original.Jag kastar 60-150 grams pilkar. Så gjorde jag ordning en 6500 med samma saker fast med UT lager och lättad spole. Kastlängden blev bättre men det är svårt att säga i meter av förklarliga själ(svårt att avgöra över vatten). Det som jag kände mest var att rullen blev lugnare, d.v.s. jag behövde inte passa med tummen när jag tog i allt vad spöt orkade, det flög iväg bara. Spolen snurrade på utan tendenser till övervarv och det kändes så gött.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
        Jag har kastat ett tag med keramisar+lagrad linspridare och lagrat drivhjul från en konkurrent på en annan kontinent till UT på en 6500 Rocket med original spole och det har varit fantastiskt mycket bättre än original.Jag kastar 60-150 grams pilkar. Så gjorde jag ordning en 6500 med samma saker fast med UT lager och lättad spole. Kastlängden blev bättre men det är svårt att säga i meter av förklarliga själ(svårt att avgöra över vatten). Det som jag kände mest var att rullen blev lugnare, d.v.s. jag behövde inte passa med tummen när jag tog i allt vad spöt orkade, det flög iväg bara. Spolen snurrade på utan tendenser till övervarv och det kändes så gött.
        Så i det första fallet så hade du kvar 6500 ans original spole? Hade inte konkurenten till UT någon "trimmad" lättad spole att erbjuda? Jag har inte lyckas hitta någon bättre spole till Amb 5-6000 rullarna än just UT s toppenbra fina blåa spole iaf! =) Dom "trim" spolar som finns att köpa som jag har hittat har tex inte två gavlar utan då hänger hela spolen på en gavel i mitten vilket inte alls är lika stabilt!

Kommentera

Nej han hade inte det, och jag kastar så tunga grejjer utan stort luftmotstånd så jag tänkte att det inte var så viktigt, men efter att ha kastat med UT:s spole så är jag bara positiv till lättad spole. Det är dock surfspolen jag använt, inte den grunda.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Wreckis vi måste göra lite tester i Blekinge. Otrimmad rulle med lätt spole VS Trimmad rulle med org. spole. Min 4500c var helt omöjlig med org, spolen efter byte så vart det en otrolig skillnad. Har några rullar med UT spolar och dom funkar väldigt bra. Ang. trimmad jerkrulle så har jag en JB med UT Reel Performance kitet monterat. Kanske inte kastar så otroligt mycket längre men det går så mycket lättare att kasta. Man behöver inte ta i så det brakar i axlar o rygg vilket det känns som efter en dags jerkande. Fast nu ska det bytas mot ett UT Pike Performance kit.
            En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Var fick du tag i lättad spole till din 4500 C?
              Har kollat på avail spolen men den är sold out på japan tackle.

Kommentera

Ursprungligen postat av 2500 CIAR Visa inlägg
                Var fick du tag i lättad spole till din 4500 C?
                Har kollat på avail spolen men den är sold out på japan tackle.
                Skicka ett pm till FRB har du tur så har han nån kvar.
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Vad väger spolen?

Kommentera

Ursprungligen postat av 2500 CIAR Visa inlägg
                    Vad väger spolen?
                    Inte en aning men det vart en otrolig skillnad

Kommentera

Jag är också intresserad av att få tag på en lättad spole till 4500C. Verkar inte som att det går att skicka pm till FRB.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 631 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55