Revo inshore? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo inshore?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Revo inshore?

    Har precis inhandlat mig en Revo inshore rulle är helt nybörjare av multi rulle och jerkbaitfiske, har läst igenom manualen för rullen och det står att kastbromsen ska vara inställd så att när man trycker in knappen så ska draget sakta glida ner mot marken, men mitt går väldigt fort mot marken och jag har skruvat åt bromsen så mycket som går. Hittar bara en sorts broms förutom slirbromsen så nu undrar jag vad jag gör för fel? borde ju gå att skruva in den så att draget inte åker ner alls tycker man ju men jag lyckas inte
    Tacksam för lite svar

  • #2
    Har samma problem,fiskat med den en gång+att ringen som linan löper igenom
    lossnat flera gånger.

    Kommentera


    • #3
      Christian, hvor meget vejer draget? Om det er tungt falder det hurtigt til jorden - men i givet fald betyder indstillingen ikke så meget. Er draget let, betyder bremsen mere.

      Du skal helst stille den bremse præcis så, at spolen ikke glider fra side til side.
      //Claus Rix

      "If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

      Kommentera


      • #4
        Det är inte så att du skruvat åt slirbromsen då? Kastbromsen regleras inte med stjärnhjulet utan ett mindre vred som sitter i mitten av veven och har en nätskärning. Enligt min egen uppfattning är det inte nödvändigt att köra med kastbroms. Jag lärde mig att kasta med noll kastbroms och använde tummen att bromsa med istället. Nemas problemas.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av bempa10 Visa inlägg
          Har precis inhandlat mig en Revo inshore rulle är helt nybörjare av multi rulle och jerkbaitfiske, har läst igenom manualen för rullen och det står att kastbromsen ska vara inställd så att när man trycker in knappen så ska draget sakta glida ner mot marken, men mitt går väldigt fort mot marken och jag har skruvat åt bromsen så mycket som går. Hittar bara en sorts broms förutom slirbromsen så nu undrar jag vad jag gör för fel? borde ju gå att skruva in den så att draget inte åker ner alls tycker man ju men jag lyckas inte
          Tacksam för lite svar
          Ju fortare betet åker i backen ju längre kommer du kasta . Jerkbait är så tunga så att det är svårt å få dom sitta fast så att säga å det är inte så häslosamt för bromsen , den kan bli trög å veva in då. Ja har Revo sx den har magnetbroms det är en liten ratt på andra sidan jämfört med veven , vet inte om inshoren har de.Men hur som helst håll tummen ovanför spolen å kasta mjukt å bara överhandskast , inga fjolliga backhandkast .Å så bromsar du spolen med tummen precis när betet slår i vattnet . Gör man inte det kan det bli skatbo om man har otur . Ser du att linan inte går rakt i mot linspridaren kan det va ide å köra ut linan efter båten å veva in den igen.
          Lycka till.

          Fredrik

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
            Det är inte så att du skruvat åt slirbromsen då? Kastbromsen regleras inte med stjärnhjulet utan ett mindre vred som sitter i mitten av veven och har en nätskärning. Enligt min egen uppfattning är det inte nödvändigt att köra med kastbroms. Jag lärde mig att kasta med noll kastbroms och använde tummen att bromsa med istället. Nemas problemas.
            Hmm, inte i mitten av veven men aldeles intill veven på gaveln finns en rund liten sak men kan vrida på.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

            Kommentera


            • #7
              Tacksam för alla svar
              Draget som satt på när jag försökte ställa in bromsen väger 75g. Jag vet var slirbromsen sitter och det är inte den jag vrider på Blir en debutrunda imorrn på sjön så hoppas att det kommer gå bra

              Kommentera


              • #8
                Christian - Rullen er ikke lavet til drag som vejer 75 gram. Prøv med 15-50 gram

                Frederik - Revo inshore har ikke magnetbremse.
                Senast ändrad av CX; 2008-02-29, 21:32.
                //Claus Rix

                "If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                10 svar
                3 277 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                44 svar
                10 118 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman
                 
                Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                279 svar
                47 271 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Adam Huss  
                Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                535 svar
                88 952 visningar
                38 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                108 svar
                11 349 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Arbetar...
                X