erfarenhet trimmad c3 rocket eller annan amba. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

erfarenhet trimmad c3 rocket eller annan amba.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• erfarenhet trimmad c3 rocket eller annan amba.

Tjenare!

Jag har börjat gilla multiplikatorrullar något extremt, men jag märkker att det är lite problem att kasta 5 grams spinnare med dom, därför tänkte jag på en trimmad c3 rocket eller liknande..

lite erfarenheter, kan man kasta likabra med en trimmad amba som en haspel vad gäller små spinnare..kortr sagt....
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

Testade min nytrimmade amb 1500 och den var det inga problem att kasta 5g spinnare med. Det var fröjd att fiska med rullen.

Kommentera

Om du tycker det är lite struligt att kasta 5 grams spinnare så testa en flytande Rapala i samma vikt! =) Kommer inte så långt alls med en amb 5500 PR även om den har Ut trimspole å tillhörande keram lager när jag använder ett styvt 6" jerkspö å 0.32 lina! =( Men med ett rätt klassat spö å tunnare lina så går det rätt fint fast 10 gr drag är nog mera lättfiskat så sett med mulltirulle än 5 gr! 5 gr är ju UL och det är riktigt finlir som gäller då ang spö å tunna linor! Svårt att få lika långa kastlängder med en mulltirulle samtidigt som det ska vara lättfiskat som det blir med en pytteliten haspelrulle som är brukligt till UL . Annars så gör just UT s spolar å trimsatser himla gott å en Amb Classic 5000 och det går åt mindre ansträngning och mindre trassel blir det samt längre stabila kast!

Kommentera

haha fan va nice...hur långt kastar man då?? kan man dra iväg en 5 grams vibrax 40-50 meter med ett vettigt 8 fots spö eller så pass e det inte??
        Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 820 visningar
        0 gillar