Nu får det vara nog !!!!!!!!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu får det vara nog !!!!!!!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu får det vara nog !!!!!!!!!!!!

Är det bara jag som tycker att det börjar bli lite för mycket FISK bilder i fotoalbumet.
    Det går ju 20st 10+are på dussinet snart och Abborrar som är smällfeta. O en jädrans massa andra konstiga fiskar. Vi är dock några få som lägger upp lite läckra foton på våra rullar.
    Jag får ju aldrig någon sån där stor
    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Ja, jag förstår inte den här fokuseringen på fisk. Det är väl inte det som vår hobby handlar om. Spön, rullar, båtar, motorer, beten, ekolod mm mm. Det är ju det som är viktigast tycker jag.
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

haha bra skrivet uffe

Kommentera

Man kan ju se på fiske som hobby på många olika sätt! Jag brukar helt enkelt säga att "Den som har flest prylar när han dör vinner!" Därför blir fiskeväskan mer packad för varje år osv...

Men som sagt, det är konstigt att det inte är mer bilder i forumet på utrustningar, smarta båtlösningar osv!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Det är inte målet som är viktigt, utan själva resan

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
            Ja, jag förstår inte den här fokuseringen på fisk. Det är väl inte det som vår hobby handlar om. Spön, rullar, båtar, motorer, beten, ekolod mm mm. Det är ju det som är viktigast tycker jag.
            Ja exakt det jag menar Micke
            Men alltid när man står och fiskar och det kommer någon så frågar dom Har du fått nåt?. Eller om man berättar att man brukar fiska då kommer den obligatoriska Hur stor har du fått då?.
            Aldrig nån som säger Vilken fin rulle du har är den trimmad? Är veven kullagrad?. Vad snyggt med en kulig linspridare. Åhhh vad snygg den vart med dom gavlarna. Har du många rullar? Eller vicket fint spö vilka lindningar har du gjort dom själv?
            Nänä bara detta eviga tjat om fisk.
            En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

så tallar dom som aldrig får fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas.l Visa inlägg
                så tallar dom som aldrig får fisk
                "Racet avgörs i garaget, månader innan en trött funktionär börjar leta fram startflaggan". Precis samma sak måste ju gälla fiskandet. Gäddgrunkorna är färdigriggade och testade i augusti, för att användas okt - april, havsöringsutrustningen är avstämd och betena har nya krokar i september för att tas i bruk i november. Lax-grunkorna får sin genomgång med modifiering av utväxlingar, nya linor, nya betesvarianter osv under senare delen av vintern, abborrspinnets och sommarfiskets riggar får sin översyn på våren.

- Inte fan kan man väl bara gräva fram lådan med prylarna samma dag man skall ut? Då har man ju förlorat fyra femtedelar av nöjet.
                www.utreel.com

Kommentera

Eller folk som tittar snett på en när man kastar med blyklump i Nynäshamns skärgård istället för en vickewobbler i samband med lunchpausen...
                  Själv har jag nu inhandlat ett 4600:a på rea för framtida black bass på Iberiska halvön och funderar på vilket Megabass spö som skall paras ihop med denna,
                  finns ju ett ganska fint utbud på www.gloomis.us att välja på....
                  Senast ändrad av Alessandro; 2008-08-17, 17:36.
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Venligst läse denne tråd igen! Tack.... -och INGEN haspelrullar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf