Daiwa vs Shimano - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa vs Shimano

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jimmyflyfisher: Yes så är det men det beror på att det är så sjukt mycke större marknad i USA och Japan än vad det är i europa .

Kommentera

Visst finns det modeller i USA och Japan som inte tas in i Sverige men för det svenska fisket så anser jag nog vi har ett komplett sortiment att tillgå.

Sedan är det ju samma modeller som säljs. Dollarn är dyr just nu och lägge rman därtill tull & moms så finns det inte så många fördelar med importen längre! Dollarn kostar ju inte 5 kr längre direkt...

Dessutom vill i alla fall jag gärna kunna serva en rulle för 2000+ kr i Sverige. Shimano har ju 5 års garanti på alla rullar.

Håller med om utväxlingen däremot, men det är väl en smaksak. Till jiggficke och övrigt spinnfiske vill man ju ha låg utväxling. Till havsöring däremot lite högre.

Alternativet är ju att satsa på 2 rullar då får du det bästa av det bästa till respektive fiske! En Daiwa till HÖ och en Shimano till gäddfisket.

Tycker det dessutom finns ett antal fina rullar som kostar en bra bit under 2000 kr. Köpte själv en Nasci 2500 som går lite som allround rulle ävern kört den till HÖ (veva snabbare bara..!!)
      Senast ändrad av mascot; 2009-01-19, 13:11.
      Min blogg

Kommentera

jag tycker verkligen inte som du mascot . vi skulle kunna ha bra många fler produkter här i sverige.
        Om man kollar på den amerikanska marknaden så saknar man många spön och rullar som man skulle kunna ha här i sverige.

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
          Jimmyflyfisher: Yes så är det men det beror på att det är så sjukt mycke större marknad i USA och Japan än vad det är i europa .
          Jo visst är det så, tycker främst det är dåligt med budgetrullar från Shimano i Europa.

Men visst lönar det sig att beställa från USA, får mycket mer rulle för pengarna jämfört med svenska modeller.

Går även göra fina klipp på Ebay.
          Senast ändrad av J.Ekstrand; 2009-01-19, 13:26.
          Jag älskar att syssla med struntsaker,
          påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
          komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
          och bara följa ögonblickets ingivelse.

Kommentera

Om det är spinnrullar du letar efter så kan jag rekomendera Daiwa TD zillion! grymt skön! köpte en sån och en shimano curado när jag var i usa... Daiwan är snäppet skönare!
            /Team Perax, Jon Persson
            http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
            22 svar
            11 688 visningar
            0 gillar