Ursprungligen postat av UT
Visa inlägg
Jag har då aldrig rekommenderat någon Revo Inshore till riktigt tungt jerkbait fiske. Till lättare beten upp till 70-80 gram har den dock fungerat mycket bra både för min egen del och flera i WallinsFiske-kretsar.
Att C4 rekommenderas mycket till jerkbait är med min ringa erfarenhet om de olika ambassadeurernas uppbyggnad lite märkligt. Det finns egentligen bara fyra rullar jag rekommenderar i olika prisklasser... 5001 TGC (~1000 kr), 5601 JB (~1500 kr), 5601 Predator (~2000 kr) och Daiwa Luna (¨~3500 kr) utöver dessa även några Shimano modeller som Cardiff 301 (kanske inte till de allra tyngsta betena men liten och smidig är den, lätt att komma runt med handen pga den låga profilen gentemot rullfästet..) liksom ett par Calcutta modeller mellan 3 och 5 tusen.
Utöver detta till LÄTTJERK (och då menar jag verkligen lättjerk!!) så rekommenderar jag Revo Inshore och Toro. Men då snackar vi lättare beten. Toron är såpass ny och det är möjligt att den klarar några säsonger av lite tyngre jerkbaitfiske men det får framtiden utvisa.
Off topic: Är det värt att trimma en 5601 predator? Vilken trimsats är vettig till tungt jerkbait fiske och lite gummibeten isåfall?

Kommentera