Centrifugalbroms funktion/användning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Centrifugalbroms funktion/användning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hur gör man då när man vill kalibrera en centrifugalbroms med bara två vikter? finns det tyngre vikter att beställa via Abu eller skulle det vara en idè att byta ut så att man kan använda en sexstiftsbroms?

Kommentera

Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
      hur gör man då när man vill kalibrera en centrifugalbroms med bara två vikter?
      Vilken rulle handlar det om? Jag är lite osäker, men jag tror inte att man kan snäppa på/av vikterna på en 2-stifts centrifugalbromsbricka. Någon får rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
      finns det tyngre vikter att beställa via Abu eller skulle det vara en idè att byta ut så att man kan använda en sexstiftsbroms?
      Uppgradera din rulle med exempelvis ett kit från UT så att du utrustar din rulle med 6-stifts centrifugalbromsbricka. Hur vill du att din rulle ska fungera mer annorlunda med en 6:a vs. en 2:a?

Kommentera

Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
        Ja man får nog som sagt prova sig fram och förhoppningsvis lär man sig något på kuppen också

Spelar det någon roll vilka av vikterna man aktiverar, ska man välja tex två bredvid varandra om ni förstår vad jag menar?
        Aktivera vikter så att dom är aktiverade mitt emot varandra om du vill aktivera 2 eller 4. Vill du aktivera 3 vikter aktiverar du varannan.
        På detta sätt minimerar du de vibrationer som annars kan uppstå på grund av asymmetri. Även om vikterna är väldigt lätta och några större vibrationer knappast lär uppstå är detta ändå det bästa sättet att göra det på.

Kommentera

Ursprungligen postat av urpo Visa inlägg
          Aktivera vikter så att dom är aktiverade mitt emot varandra om du vill aktivera 2 eller 4. Vill du aktivera 3 vikter aktiverar du varannan.
          På detta sätt minimerar du de vibrationer som annars kan uppstå på grund av asymmetri. Även om vikterna är väldigt lätta och några större vibrationer knappast lär uppstå är detta ändå det bästa sättet att göra det på.
          Tackar och bockar fär hjälpen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 826 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden