Ursprungligen postat av UT
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"bondtrimma" ambassadeur
Collapse
X
-
Bra du kom med det siste tillegget her UT. Som du kjenner til hadde jeg før jeg begynte med UT trimmede ruller mange hundre timers fiske hvor jeg kastet 15 til 25 grams beten med ruller fyllt med 0,45 mono hvor jeg hadde Rocket Bearings og brukte Yellow Rocket Fuel. Dette fungerte for meg suverent og jeg trengte ikke mye sentrifugalbrems og mekanisk brems har jeg ikke anvendt på 20 år. Tummen bruker jeg normalt bare til å stoppe spolen etter at betet har tatt vatnet.
-
Kalla mig korkad om ni vill men varför köpa en rulle som man måste trimma för att få till kastlängder?? Varför inte lägga den tusingen på en bra rulle på en gång? Visst kan jag förstå att det kan vara roligt att trimma o lalla på men som sagt ser inte poängen i det...
Kommentera
-
Därför att den rullen blir bättre än den rullen som du lägger den tusingen på.Ursprungligen postat av DrMussla Visa inläggKalla mig korkad om ni vill men varför köpa en rulle som man måste trimma för att få till kastlängder?? Varför inte lägga den tusingen på en bra rulle på en gång? Visst kan jag förstå att det kan vara roligt att trimma o lalla på men som sagt ser inte poängen i det...Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Exakt vad är det som blir bättre är det enbart kastlängden eller får du bort det irriterande glappet och att den lägger linan rakt på spolen?Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggDärför att den rullen blir bättre än den rullen som du lägger den tusingen på.
Kommentera
-
Vilket glapp undras? Och linspridaren gör så att linan lägger sig jämt över spolen, inte så rakt utan lite omlott.Ursprungligen postat av DrMussla Visa inläggExakt vad är det som blir bättre är det enbart kastlängden eller får du bort det irriterande glappet och att den lägger linan rakt på spolen?Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Om allt man gör styrdes av förnuft....vore livet ganska tråkigt...Ursprungligen postat av DrMussla Visa inläggVisst kan jag förstå att det kan vara roligt att trimma o lalla på men som sagt ser inte poängen i det...
Medlem i GGG-U
Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen
Kommentera
-
Hahahahaha!!! Så sant så santUrsprungligen postat av Wreckbender Visa inläggDärför att den rullen blir bättre än den rullen som du lägger den tusingen på.
Får man en bra rulle för en tusing? hur länge håller en sådan undrar jag, knappast 50 år
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Jo, som OF skrev i en annan tråd, en 5000 Classic för en tusing är jag övertygad om att den håller MINST 50år med rätt omvårdnad.Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggHahahahaha!!! Så sant så sant
Får man en bra rulle för en tusing? hur länge håller en sådan undrar jag, knappast 50 år
Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Så kan man inte resonera, även rullar som kostar som en trimmad ambassadeur går att trimmas lite till. Det enda som spelar roll är hur mycket pengar vill man spendera på sina fiskeprylar.Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggDärför att den rullen blir bättre än den rullen som du lägger den tusingen på.
Fiskeprylar kommer och går, fiskekänslan stannar hos mig tills vidare som tur.
Häls /T
Kommentera
-
Jo så kan man resonera, för Amban är fortfarande bättre.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggSå kan man inte resonera, även rullar som kostar som en trimmad ambassadeur går att trimmas lite till. Det enda som spelar roll är hur mycket pengar vill man spendera på sina fiskeprylar.
Fiskeprylar kommer och går, fiskekänslan stannar hos mig tills vidare som tur.
Häls /T
Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|