byta gavel på c4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

byta gavel på c4

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• byta gavel på c4

har kommit över en en gavel i en annan färg och har en ambassadeur c4 nu vänstervevad men hur gör jag för att byta gaveln på den? är den gaveln där abu märket sitter, mvh mats

Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inlägg
    har kommit över en en gavel i en annan färg och har en ambassadeur c4 nu vänstervevad men hur gör jag för att byta gaveln på den? är den gaveln där abu märket sitter, mvh mats
    Det är bara att lossa de tre stjärnskruvarna och byta. Däremot kan du inte vända den och göra den till högervevad.
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

sitter det inte nått drev där i den gaveln? ett vitt i plast är det bara att flytta över det till den nya gaveln?

Kommentera

Ring ABU och säg att du vill ha Plastkuggen, är nog säkrast

Kommentera

tycker inte jag fått nått bra svar den gaveln jag har saknar både abu märket och hovleverantörs märket går det att lossa dem från den gamla gaveln eller måste man beställa nya?

Kommentera

tycker inte jag fått nått bra svar den gaveln jag har saknar både abu märket och hovleverantörs märket går det att lossa dem från den gamla gaveln eller måste man beställa nya?
            Nu skall du få ett heltäckande svar:
            - Det är "bara att" lossa på märkena och sen fästa dem på nya gaveln.

- Om det är svårt? Jae, allt går, precis allt! Och det mesta blir efter hand ganska enkelt bara man gjort sina misstag tillräckligt många gånger.

Just det du står inför har sina utmaningar i det kosmetiska, och svårighetsgraden beror helt på tillgång till bra verktyg och slöjdvana fingrar.
            www.utreel.com

Kommentera

Det lilla plastdrevet går att lossa på, lite pilligt om det inte sitter fast med c-clips vilket det nog inte gör. Du kan tex ta en gaffel som du trycker in bakom plastdrevet och drar det rakt upp mot dig, går det fel kan du kröka den lilla axeln det sitter monterat på. Så var försiktig.

Skall du tex lossa hovleverantörsmärket så brukar jag ta en Dremel (miniborr/slipmaskin) och slipa bort själva nitningen innanför gaveln (två stift) sedan faller loggan bort. För att sedan fästa den igen så tvättar jag bort eventuellt fett med T-Sprit på gaveln och loggan, sedan använder jag antingen kontakt eller epoxylim att sätta dit loggan igen. Fördelen med kontaktlim är den lite mer "fjädrande" egenskapen, epoxy blir stenhårt och kan krackelera.

När du säger ABU märket, menar du då klistermärket som sitter i koppen?
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

När du säger ABU märket, menar du då klistermärket som sitter i koppen?

nej inte klistermärket utan hela alltet, plastdrevet sitter väl fast där i? låter lite som att det är lite väl pillig tjobb för min del, nog bäst att låta det vara

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                231 svar
                31 897 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Gösalf
                av Gösalf