har kommit över en en gavel i en annan färg och har en ambassadeur c4 nu vänstervevad men hur gör jag för att byta gaveln på den? är den gaveln där abu märket sitter, mvh mats
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
byta gavel på c4
Collapse
X
-
Det är bara att lossa de tre stjärnskruvarna och byta. Däremot kan du inte vända den och göra den till högervevad.Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inlägghar kommit över en en gavel i en annan färg och har en ambassadeur c4 nu vänstervevad men hur gör jag för att byta gaveln på den? är den gaveln där abu märket sitter, mvh matsFabrikör Stava rules...
-
Nu skall du få ett heltäckande svar:Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inläggtycker inte jag fått nått bra svar den gaveln jag har saknar både abu märket och hovleverantörs märket går det att lossa dem från den gamla gaveln eller måste man beställa nya?
- Det är "bara att" lossa på märkena och sen fästa dem på nya gaveln.

- Om det är svårt? Jae, allt går, precis allt! Och det mesta blir efter hand ganska enkelt bara man gjort sina misstag tillräckligt många gånger.
Just det du står inför har sina utmaningar i det kosmetiska, och svårighetsgraden beror helt på tillgång till bra verktyg och slöjdvana fingrar.
Kommentera
-
Det lilla plastdrevet går att lossa på, lite pilligt om det inte sitter fast med c-clips vilket det nog inte gör. Du kan tex ta en gaffel som du trycker in bakom plastdrevet och drar det rakt upp mot dig, går det fel kan du kröka den lilla axeln det sitter monterat på. Så var försiktig.Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inläggtycker inte jag fått nått bra svar den gaveln jag har saknar både abu märket och hovleverantörs märket går det att lossa dem från den gamla gaveln eller måste man beställa nya?
Skall du tex lossa hovleverantörsmärket så brukar jag ta en Dremel (miniborr/slipmaskin) och slipa bort själva nitningen innanför gaveln (två stift) sedan faller loggan bort. För att sedan fästa den igen så tvättar jag bort eventuellt fett med T-Sprit på gaveln och loggan, sedan använder jag antingen kontakt eller epoxylim att sätta dit loggan igen. Fördelen med kontaktlim är den lite mer "fjädrande" egenskapen, epoxy blir stenhårt och kan krackelera.
När du säger ABU märket, menar du då klistermärket som sitter i koppen?Fabrikör Stava rules...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
31 897 visningar