multiplikatorrulle att föredra framför haspel? vore tacksam för hjälp =) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

multiplikatorrulle att föredra framför haspel? vore tacksam för hjälp =)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• multiplikatorrulle att föredra framför haspel? vore tacksam för hjälp =)

Hej! Jag brukar oftast ägna mig åt gäddfiske men har nyligen stött på ett problem-Min rulle! det är en haspelrulle, shimano syncopate 4000, och jag tyckte att shimano brukar ju vara helt okey. Men den här rullen är något helt otroligt dålig, vet inte om det är något fel på den men hur man än gör trasslar linan upp sig, den matar ut lina väldigt konstigt. Tänkte först att detta berodde på min flätlina så bytte till nylonlina men även här samma resultat. Så nu är jag inne på att köpa en multi rulle, undrar bara om någon kan ge mig några tips om vilka rullar som är bra? om en sådan rulle fungerar bra till jerk fiske, wobblerfiske eller lättare drag också? har tittat på en Daiwa Procaster 100-6Bi är den bra? skulle vara jätte tacksam för lite hjälp

En slitstark ambassadeur pro rocket eller en 5601 JB skulle nog fixa det.

Kommentera

Beror ju på om han vevar med höger eller vänster hand.

Som Gorbys säger, En Pro rocket rulle är riktigt giftiga! Sen storlek beror på vad för tyngde du slänger ut.

En 4000 eller 5000 serie brukar klara sig bra. Annars har du Revo inshore som är riktigt läcker! Även Toro är fina, klarar beten ner till 7 gram utan att trassla allt för mycket, men du kommer inte direkt 7 mil i kasten. Köper du en vanliga amba av rocket modell så kan man köpa UT Trim, och då kan du kasta 7 grammare rätt långt. Kommer ca 25-35 meter med min 5500 C3 som har UT trim.
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

okej tack! =) det är vänstervev som gäller för min del....Är det något annat man bör tänka på, som behövs det mer underhåll eller liknande av dessa rullar?

Kommentera

Gimlan: Självklart beror det på om man vill ha vänster eller höger, en miss av mig.

fisk-paj: Angående underhåll så spola av rullen efter fisketurerna och lägg på några droppar olja på lite olika ställen. Finns en väldigt bra guide om det här. http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=41320

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
          231 svar
          31 901 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Gösalf
          av Gösalf