frikopplingen rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

frikopplingen rocket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • frikopplingen rocket

    hej!
    Har haft problem med min frikoppling på min rocket nu ett tag. Då jag kastar ut och ska börja veva reagera inte frikopplingen och jag får jämt pilla upp den litegrann med nageln och sen börja veva. Någon som också haft probem med frikopplingen?
    Något enkelt man själv kan göra eller ska den skickas till verkstad? Har precis fåt ett probem till med rullen. Veven kan vevas baklänges , blir lite jobbigt när man får en fin fisk på kroken eller sätter sitt bete i botten. Någon med nån ev lösning på mina problem med rullen?
    Vad kan det kosta?
    Mvh jochen

  • #2
    Borde gå på garantin. Sedan 1 januari 2006 är det 10års garanti på alla ambassadeurrullar


    http://teamchar.blogspot.com/

    Kommentera


    • #3
      min rocket är ungefär 10 år gammal

      Kommentera


      • #4
        Har du gjort rent och smörjt ordentligt? Annars så kan det vara armen som sitter under allt på vevplattan, nr 22807 på sprängskissen, som kan vara utsliten. Och att du kan veva baklänges beror på att IAR lagret är utslitet eller sketet. Försök att tvätta ur det, CRC s Bräkleen är ypperligt för detta, bara att blåsa på. Fetta sen in det igen.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

        Kommentera


        • #5
          lämna in den ananrs kostar ju rull docktor bara någon hundring
          har rustat en sådan åt en team kompis då hade pinjongen skurit på spol axeln
          det kosta ca 700 med grejorna fråån abu då
          dom är underbara på servis där å sända saker snabbt
          så våga skruva sj det är inte svårt
          kan man byta drag grejar man skruva amb med
          se till å ha bra olja hemma
          JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
          <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

          Kommentera


          • #6
            Fiske-Feber, senaste numret

            Rullen behöver bara lite kärlek och omvårdnad. Slå isär den, gör allting rent och smörj upp med ett riktigt bra vattenavvisande fett (Cal's Universal Reel and Star Drag Grease är bäst, men vad som helst är bättre än inget).

            Du kan följa Wreckbenders isär-slagnings-schema på hans hemsida eller enligt den föredömliga artikel han skrivit här på FiskeSnack, eller så köper du senaste numret av Fiske-Feber, där finns en beskrivning med bilder och allt hur du slår isär ett vevparti.

            Frisk skruvat hälften försvunnet, det är mycket enklare än du tror.
            www.utreel.com

            Kommentera


            • #7
              tack för era tips. Plocka isär den och lagt på med abus olja har jag gjort utan något bra reslutat för frikopplingen. Får ta och rengöra den riktigt ordentligt och inhandla lite fett och se om det funkar.
              Något tips på något medel man ska rengöra rulle med eller är det bara att skölja i rullen med vatten och ta bort gammalt smuts och fett med trasa?
              jochen

              Kommentera


              • #8
                Du måste byta den delen wreckbender skriver om för att den ska "låsa upp" när du börjar veva, där hjälper inga oljor.
                Ola

                Kommentera


                • #9
                  lite rejäl rengörning och lite fett på sina ställen löste problemet =) tack för tips

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  10 svar
                  3 292 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Smolt
                  av Smolt
                   
                  Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                  44 svar
                  10 154 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Alman
                  av Alman
                   
                  Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                  279 svar
                  47 316 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Adam Huss  
                  Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                  535 svar
                  89 336 visningar
                  38 gillar
                  Senaste inlägg Xerup
                  av Xerup
                   
                  Startad av anteman, 2015-11-15, 12:59
                  108 svar
                  11 372 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Arbetar...
                  X