Ambassadeur PGS 5600 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur PGS 5600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ambassadeur PGS 5600

    Sprang på den här rullen för 499kr i butik (ny alltså).
    Brukar vanligtvis läsa på lite, kolla folks erfarenheter osv innan köp,
    men detta verkade nästan snuskigt billigt så jag köpte den.
    Så, till mina frågor:

    Någon som har några erfarenheter av denna rullen?

    Har väl lite funderingar på att börja med jerkbaitfiske i höst, grejjar denna rullen det?

    Hur tunga drag kan man isåfall kasta?

    Har sökt lite forumet men hittar knappt någonting om rullen ifråga.

    Mvh

  • #2
    Här finns lite info/recension:

    Kommentera


    • #3
      Jag tackar.

      Verkar iallafall helt ok för 500kr.
      Klarar den 500timmar jerkbait är jag nöjd

      Kommentera


      • #4
        De är ganska plastiga rullar, har en 3600 & en 5600.
        Har egentligen inte använt dem speciellt mycket.

        Bromslösningen tycker jag är superbra på PGS & EON.
        Jag har tänkt att ha mina rullar för mete efter gädda eftersom man inte sliter på rullen speciellt då.

        Reservdelar verkar det vara ont om till PGS-rullen.

        Jag tror inte den håller speciellt bra till jerk.
        Ola

        Kommentera


        • #5
          Hej Johan!


          Äger bl a en 3600 PGS..Mycket nöjd!!!

          Visst, lite plastig men skön och hålla i (ingen kall alu/mässing/stål)

          Har använt den till lättjerk ett bra tag (upp till Buster II) utan problem.

          Fiskar dock mer på hobbynivå....Så livslängd vid hårt användande...Tja..??

          Som nämnts innan : suverän broms + enkel justering av mek. bromsen

          (inget stjärnhjul "i vägen").

          = GO RULLE

          Mvh
          Anders

          Kommentera


          • #6
            Tackar för din input Anders!

            Jag chansar och låter den bekänna färg med jerkbait i höst
            Lär förmodligen ändå skaffad en vänstervevad rulle så småningom om det är så att jag fastnar för jerkbait..

            Mvh

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            231 svar
            32 077 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gösalf
            av Gösalf
             
            Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
            22 svar
            11 038 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Äldre Id  
            Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
            271 svar
            47 613 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Herrlin
            av Herrlin
             
            Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
            50 svar
            6 178 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TiSo
            av TiSo
             
            Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
            11 svar
            1 029 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Bilbo
            av Bilbo
             
            Arbetar...
            X