Amba Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amba Predator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Amba Predator

    Hej! Är det någon som vet hur man plockar ut det stora kullagret,det som sitter i spolen? Jag tror att enda vägen är att lossa nylondrevet men det sitter hårt och jag vill ju inte ha sönder något. Tips emottages tacksamt!

  • #2
    men det går att pille bort det utan å göra nått annat det sitter bara i lite spår
    sätt under en mejsel å späänn lite runt om å prova
    har för mej axeln sitter stumt å dessa spolar där av är dom inte trimbara!
    JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
    <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

    Kommentera


    • #3
      Har du gjort det på en Predator? Hur det sitter på "vanliga" Ambor vet jag mkt väl, Predatorn har en egen konstruktion med fast axel,liknar inte alls de med friflytande spole.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av JCG Visa inlägg
        Hej! Är det någon som vet hur man plockar ut det stora kullagret,det som sitter i spolen? Jag tror att enda vägen är att lossa nylondrevet men det sitter hårt och jag vill ju inte ha sönder något. Tips emottages tacksamt!
        Lager i spolen? Det är ju fast spolaxel på predatorn..

        Kommentera


        • #5
          Precis, man ska nog ha sett den för att förstå och det var därför jag frågade om det var någon som visste
          hur det funkar,spekulera e jag ganska bra på själv!

          Kommentera


          • #6
            Lyfter denna tråd i hopp om att få ett svar.

            Det sitter ju några lager som man skulle vilja rengöra ordentligt. Är det något som vet hur/om man kan plocka isär spolen?

            Kommentera


            • #7
              Beror helt på din tekniska kompetens

              Jag bytte till rostfria-keramiska ABEC7 lager i min Predator i veckan, 5x11x4 lagret som sitter i spolen plockade jag loss genom att pressa ur pinnen som sköter drivningen av axeln (24158 på bifogade bilden). Ingen svår operation om man har tillgång till ett litet skruvstäd och en lämplig drivdorn.
              Se bara till att inte kröka pinnen när du pressar i och ur den.

              Senast ändrad av The; 2010-06-05, 10:26.

              Kommentera


              • #8
                [QUOTE=The;549277]Beror helt på din tekniska kompetens

                Den är väl sådär men jag tror jag ska fixa detta ingrepp. Det är ju inte direkt raketforskning att pilla med Ambor.

                Kan man efter detta ingrepp dela spolen ordentligt? Vill som sagt komma åt och rengöra. Jag är också lite nyfiken på ditt byte av lager. Har du märkt stor förändring?

                Kommentera


                • #9
                  Rengöra spolen ordentligt? Vad är det du vill rengöra och hur skitig har du lyckats få rullen?

                  Om du pressar ur pinnen kan du ta loss och rengöra/smörja upp lagret. Spolaxeln sitter fast i spolen och går mig veterligen inte att ta loss, fast det finns väl ingen som helst anledning att ta loss den?

                  Samtidigt som jag bytte till keramiska lager bytte jag till kullagrad linspridarskruv och kullagrat plastdrev till linspridardrivningen och så vad enbart keramlagren gjorde vet jag inte riktigt men med de övriga moddarna så blev rullen klart tystare och "mjukare", samt kastar något längre

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av The Visa inlägg
                    Rengöra spolen ordentligt? Vad är det du vill rengöra och hur skitig har du lyckats få rullen?
                    Jag hade lite otur när jag tänkte här? Det var såklart lagret jag vill komma åt och rengöra för att fylla på med lite Rocket Fuel istället. Frågan är om jag ens behöver krabba med sprinten, borde väl komma åt och doppa lagret i lite Aceton utan att plocka bort det?

                    Vad fick du ge för hela "uppgraderingen" och framförallt, var köpte du grejorna? Kastlänger i all ära men det är inte prio för min del, hade dock varit trevligt med en tystare och mjukare rulle.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 277 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 118 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 271 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    88 952 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 349 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X