Ambassadeur silver max - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur silver max

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur silver max

Hoj, fick då Ambassadeur silver max rekommenderad till jerk fiske av personalen i fiskebutiken.
    Har funderingar på att köpa denna nu i veckan men skulle höra om det finns någon som har några invändningar om denna rulle? Har hört att den är bra som nybörjarrulle vilket skulle passa mig

//rally

Den är INTE lämplig till jerk. Jag trodde att jag gjorde ett klipp när jag köpte en sån på Tradera till vertikalfisket men jag blev rätt besviken när jag fick den. Den känns riktigt plastig och jag har väldigt svårt att tro att den skulle överleva mer än nåt enstaka jerkpass. Vill du promt ha lågprofil till jerkandet ska du kolla på Amba Revo Toro eller Shimano Curado istället. Betydligt dyrare rullar men de håller garanterat 100x längre än en S.max.

Kommentera

Själv skulle jag aldrig köra med den till jerk, men har liksom du hört den rekomenderas till jerkfiske i butik. Tydligen skall inte en enda rulle ha reklamerats... detta tror jag vad jag vill på, jag kan lova dig att jag har ihjäl den rullen på 20min.

Kommentera

Köpte själv en sån som första rulle. Gick sönder efter en halv tur å den gick mer eller mindre inte att kasta med under tiden den var "hel" . Så NEJ! Köp absolut inte den rullen.

Kommentera

Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
          Hoj, fick då Ambassadeur silver max rekommenderad till jerk fiske av personalen i fiskebutiken.
          Har funderingar på att köpa denna nu i veckan men skulle höra om det finns någon som har några invändningar om denna rulle? Har hört att den är bra som nybörjarrulle vilket skulle passa mig

//rally
          Den butiken ska du inte handla i okunnig å oseriös personal .
          Köp en ambassduer i 5000 familjen gärna predator eller Jb så får du grejer som håller .

/Fredrik

Kommentera

Till en nybörjare är en billigare rulle bra. Att man ska gå och köpa en rulle för flera tusen kronor bara för att prova på jerkfiske är dumheter! Jag själv började med en bluemax rulle som har fungerat hur bra som helst, när jag märkte att jag gillade jerkfiske köpte jag en ambassadeur och har min bluemax som reserv rulle. Den håller hur bra som helst och jag har fiskat en hel del med den utan att det gått sönder.

Tycker att alla ni som försöker lura på nybörjare en dyr rulle ska tänka till lite. Det går att uppgradera sig om man märker att man gillar det!

Men ok, silvermax vet jag inget om, har aldrig hållt i någon. Men som sagt min bluemax (som är billigare än silvermax) fungerar felfritt efter mååånga timmars fiske.

Vill lägga till att självklart blir fisket roligare med rejälare grejer men till att börja med duger billigare och enklare grejer!

Mvh Cajmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
              Själv skulle jag aldrig köra med den till jerk, men har liksom du hört den rekomenderas till jerkfiske i butik. Tydligen skall inte en enda rulle ha reklamerats... detta tror jag vad jag vill på, jag kan lova dig att jag har ihjäl den rullen på 20min.
              Du bor ju även du i Karlshamn så vi har nog hört på samma ställe (fiskeshopen i Vägga). Men som han sa den har ju inte varit reklamerad någon gång, och säger han att den funkar till jerk så ska man ju kunna lita på honom.
              Om inte har väl jag rätt i alla lägen att reklamera rullen och då antingen få en ny eller häva köpet och få pengarna tillbaka om den nu inte håller? För jag har som sagt inte pengar att lägga 1500 och uppåt för en rulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 815 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Klistrat: Rull-terminologi av Mooki