Värdering av rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värdering av rullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värdering av rullar

Har 2 rullar som min farsa vill sälja..
    Det är en Abu Ambassadeur Record No 1300 & en Abu Garcia Ambassadeur 6500 C3 2 SPEED , nyskick!!.

Vad är värdet?

Ingen kunning här eller är det av lathet ingen svarar ? skämtåsido men jag skulle vilja ha svar då han tänkt sälja grejerna.

Kommentera

Lägg ut dem på tradera. Har sett exempel där då folk hetsat varandra till att bjuda överpriser. Somliga klarar helt enkelt inte av att bli överbjudna.
      Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Kolla med samlarklubben rullen www.rullen.se
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tror inte du får 1000kr för dom tillsammans
          En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
            Lägg ut dem på tradera. Har sett exempel där då folk hetsat varandra till att bjuda överpriser. Somliga klarar helt enkelt inte av att bli överbjudna.
            Så sant som det var sagt. På Tradera kan man få se det mesta i mänskligt vansinne. Speciellt på äldre fiskerullar.

Kommentera

En 1300 i absolut nyskick är sällsynt men eftersom det förmodligen den billigaste fungerande rulle ABU gjorde så blev det också många tillverkade. Minsta repa eller avflagad färg och rullen är degraderad till vanlig 1300 och de ger inga stora belopp 100 - 150kr + frakt. Är rullen i princip aldrig urtagen ur sin kartong kommer priset upp i ett annat läge.
              Samma med Ambassadeuren. Jag tycker priserna på dem har sjunkit över sommaren. De flesta hamnar i prisintervallet 500 - 700kr + frakt. De mest sällsynta och helt felfria varianterna av de äldsta rullarna bblir fortfarande mycket dyra.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

6500 C3 2 SPEED er en skitrulle, av Ambassadeur Classic rullene er det bare Anti Backlash utgavene som er sämre. Retunerte min rulle etter en kvelds fiske, butikken sa at de hadde fått tilbake alle rullene de hadde solgt av denne modellen.

Kommentera

Ursprungligen postat av MarkusJuntunen Visa inlägg
                  Har 2 rullar som min farsa vill sälja..
                  Det är en Abu Ambassadeur Record No 1300 & en Abu Garcia Ambassadeur 6500 C3 2 SPEED , nyskick!!.

Vad är värdet?
                  Ambassduer 6600 c3 2 speed kom på 90 talet ja tror ja såg den 1992 i napp å nytt . Den kosta då 1495 kr i dåtidens penningvärde .

Den kanske är värd 500 kr det är inget felpå den rullen jag har själv en 5500 C3 2 speed .

Tyyvärr går det inte så sätta dit IAR på den utan å byta hela gaveln . Min rulle hängde sig på lågväxeln men med lite kärlek så funka den fint igen .

Du kastar inte sämre med den än en modern 6500 rulle bromsen kan va lite ryckig men det går säkert å åtgärda .

jJag ärvde också en Record 1300 av min farfar fick den värderad till 150 kr fast det är 10 år sen .

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                  11 svar
                  3 796 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg PrN-Sweden