Äldre ABU ambassaduer! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äldre ABU ambassaduer!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har varit fundersam på det men sett det på fler ställen! Min kompis är jag säker på däremot modell-nummer är jag inte 100% på men tror inte dom har kommit i 5000, och hans är garanterat en 5000 i storlek, skall ta en bild när jag fiskar med tur-båtarna nästa gång, han är lätt att få tag i tack vare han jobbar där.

Kommentera

Dom rullarna har i alla fall varit med ett tag, han köpte sin före raketerna var guldfärgade.

Kommentera

Kommer samma tryckfel igen http://www.wollmars.com/product.asp?product=510

Denna JB modellen verkar ju också ha en egen spole, normalt tar ju 5000 185 m 0:35 http://www.dogger.se/ambassadeur-560...636-c-593.aspx

Olssons fiske har den i rätt linmängd men kan inte länka dit,

Men det är en riktigt prisvärd rulle jämfört med att köpa begagnat om man inte kan skruva själv! (personlig åsikt)

Jag litar självklart mer på dig en på skriven text, det är lättare att dom gör fel !!
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-04-02, 11:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Jag har varit fundersam på det men sett det på fler ställen! Min kompis är jag säker på däremot modell-nummer är jag inte 100% på men tror inte dom har kommit i 5000, och hans är garanterat en 5000 i storlek, skall ta en bild när jag fiskar med tur-båtarna nästa gång, han är lätt att få tag i tack vare han jobbar där.
          Vilken båt jobbar han på då?
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Pelle som går från Limhamn i Malmö, måste va ett kul jobb att fiska nästan varje dag!

Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-04-02, 20:05.

Kommentera

Den där Electric Blue sägs av Premium Dealers va deras egen modell, men willys och Wollmars är väl inte med i den Kedjan?? Har sett på willys att dom skall vara med i fiske-team norden och borde då inte få sälja Electric Blue rullarna, och båda har samma tryckfel om 6000 med lite lina!

Skumt!!!

Jag ringer killen i morgon och frågar om hans rulle så vi är på den säkra sidan, sen plåtar jag den när jag åker ut med dom!

Kommentera

Electric Blue fanns bara i den storlek han har det året han köpte den, den är i storlek med en 5000, men heter 6000! ca:6 år gammal. Här är en till som säljer med 165 m 0:30 , kanske den finns och det är en sådan han har men jag vill titta först med tanke på ålder http://shop.orsaoutdoor.se/fiske/som...tric-blue.html
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-04-03, 06:43.

Kommentera

Jag förstår ingenting.. trodde inte 6000 skilde sig mer en strlks mässigt från 5000 modellerna men sen kan ju jag inte ett skit om dessa multirullar..
                  Team JMT fishing

Kommentera

Nej, om det är samma modellserie så är normalt skillnaden att en i 5000 tar 185m 0:35 och 6000 tar 200 m 0:40, 7000 tar 270 m 0:45 därför vi försöker klargöra detta med electric blue dom heter alla 6000 men verkar finnas i olika storlekar, har egentlige inte reflekterat så mycket över det förren jag rekkomendera den till dig. Är bara den jag sett detta fenomen på!

Kommentera

Ja okej. Använder min c3 till lite försiktigt jerkande men märkte när jag bytte till vanligt spinspö så gick det inte kasta lättare drag speciellt bra (30g klassen).
                      Så när jag kom hem skruvade jag ner Rullen bara för att kolla och Såg då att ena lagret var lite rostigt.

Är alltid schysst att få tips om rullar men ekonomin just nu tillåter inga nya inköp, men vem vet vad framtiden har att ge.

Rädd för att skruva det är jag inte så kommer byta lager i c3an
                      Och köra vidare med den ett bra tag framöver.

Rullen du tipsar om den är till för vanligt spinfiske va?
                      Team JMT fishing

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      31 985 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf