Fått på mitt Reel Performance Kit,Keramisk knivbult, UT Power Star Drag och Hårdnitade Stativ nu och redan när sakerna var ihopskruvade, rengjorda och infettade kändes rullen dels mer gedigen, lite mer tyngd i mässing än Al-stativet, bromsen kändes jämnare, hela rullen kändes helt enkelt mer "smutt".
Nu har jag testat den också, och vilken skillnad att kasta... inte tillstymmelse till linres och så enkelt de var att kasta. Nu hade jag iofs 6 st pluttar fria i centrifugal bromsen men ingen mekanisk broms. Har nu satt fast 2 pluttar så får vi testa 4 st pluttar "fria" vid nästa fisketillfälle.
Kan inte annat säga än att jag är nöjd med kittet än så länge.
Nu har jag testat den också, och vilken skillnad att kasta... inte tillstymmelse till linres och så enkelt de var att kasta. Nu hade jag iofs 6 st pluttar fria i centrifugal bromsen men ingen mekanisk broms. Har nu satt fast 2 pluttar så får vi testa 4 st pluttar "fria" vid nästa fisketillfälle.
Kan inte annat säga än att jag är nöjd med kittet än så länge.

men att glida runt i "Ljuvlig" och fingra på ratten i vitt och krom......ja, även där går utseende och känsla före funktion
). På ABU:s egna "Factory tuned" rullar klämmer de ju dit en "eversilk-behandlad" evighetsskruv (dvs en beläggning (keramisk??) av ngt slag som drastiskt sänker friktionen). Undrar om det skulle innebära någon förbättrning...och i sånt fall om man kan få tag på en dylik...hmmm
Kommentera