Söker en riktigt liten UL rulle med kvalitet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker en riktigt liten UL rulle med kvalitet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker en riktigt liten UL rulle med kvalitet

Hej!

Jag är på jakt efter en riktigt liten UL rulle.

Har för närvarande en Cardinal 100U som är liten. Dock så tycker jag kvalitetskänslan över den är lite dålig (prylbög.) Den är även aningen för stor när den används på vintern på pimpelspöet då den närmsta ringen på spöet sitter väldigt nära rullen, stativet i sin tur är högt som gör att det skapas mycket vinkel på linan vilket gör att invevningen blir hackig.

Eftersöker därför en riktigt liten UL rulle med ett stativ som inte var lika högt.

Det verkar dock inte krylla av dessa och det är därför jag eftersöker en sådan rulle här på forumet

Skitfiske

/Matte
    Senast ändrad av MeskMatte; 2011-05-31, 21:19.

Shimano symetre 500 fj!

Kommentera

Köp en rarenium 1000 nästan viktlös men ändå kvalite!

Kommentera

kör själv med en 25:a på min UL utrustning,funkar grymt bra!
        abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Shimano Technium 1000FC. Har aldrig haft en bättre haspelrulle. Har även prövat Rarenium rullen, känns minst lika bra som den fastän Technium kostar drygt en tusenlapp mindre.

Kommentera

Jag har faktiskt beställt en Shimano symetre 500fj, dock skulle det ta ett tag för Berras att få hem den. Det återstår att se om den är värd pengarna.

Kommentera

jag köpte en symetre 750 för några år sen, går fortfarande som en klocka, dock inte så liten, därför dom ersatte den med 500 skulle ja tro, men är 500an lika bra som 750n så är det ett riktigt bra köp.
              Köpte samtidigt en Tica cetus ss 500, den däremot är ja inte nöjd med alls, dock är den väldigt liten och smidig.

Kommentera

Var det en Cardinal 100 Ui du hade? Bildlänk

Har själv använt den här rullen i en månads helgfiske efter abborre, har dock också fått en del gädda (jiggfiske vid grund, idiotfiskar på 5 kg som hugger på småjiggar!). Nu låter det som något skaver emot i rullen, speciellt vid högre ställd slirbroms, och veven går trögt ibland. Självklart ingen rulle för gäddfiske, men jag har inte behandlat den illa precis, slirbromsen fick bara gå varm vid de större fiskarna.. Så nej, kvaliteten är inte på topp där precis. Har beställt en Symetre 500 FJ jag med, hoppas den håller högre kvalitet.

Kommentera

Så här ligger det egentligen till. Hade en Cardinal BC UL rulle som jag reklamerade pga att kromet vid lintrissan släppte så linan fastnade. Fick då den dyrare 100u och hann knapp fiska med denna då jag upptäckte att backspärren kärvade. Upplevde även det lilla jag fiskade att den kändes glapp här och var. Då åkte jag in och reklamerade även denna rulle och sa att jag inte skulle ha sånt där skit så jag tog då och beställde hem en symetre 500 fj och får dra av vad jag köpte cardinalrulle för. Tror den skull hamna på 900-1000 lappen.

Var även in till en annan handlare och kikade på lite prylar förra veckan. Såg då att de reade ut cardinalrullar. Där bland rullarna låg en Cardinal BC UL och jag var givetvis tvungen att känna på denna. Tro det eller ej backspärren kärvade även på denna. Helt plötsligt gick det att veva bakåt titt som tätt.

Jag VARNAR er andra fiskesnackare från dessa Cardinal UL rullar. Det är rent skit.

Skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                  231 svar
                  31 800 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Gösalf