Finns det kurser i att meka med Ambassadeurrullar? Varför finns det så många konstiga forum men inget specifikt för det svenska sportfiskets RollsRoyce?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kurs Ambassadeur
Collapse
X
-
Finns som Hippo säger en hel del skrivna guider, sedan kan man alltid kolla på youtube om det är något moment man tycker är oklart.
Att mecka ambassadeur är inte särskilt avancerat, men enda sättet att lära sig ordentligt är "hands on", så läs igenom några guider och se till att ha sprängskissen tillgänglig sen är det bara att köra. Verkar något skumt kolla youtube eller använd googles "bildletarfunktion", kör du trots det fast är det bara att lägga en fråga på forumet så brukar hjälp och svar komma inrullandes i drivor...
Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Här är en liten hjälp som en väldigt duktig person gjort
http://www.fiskesnack.com/forum/show...ighlight=mooki
Även denna hjälp av samma person kan nog hjälpa dig.http://www.fiskesnack.com/forum/show...ja+ambassadeurSenast ändrad av jorgen.mansson; 2011-09-02, 09:47.
Kommentera
-
Jag uppskattar Er välvilja. men har redan kollat detta-i brist på annat....
Konstigt att det skulle vara ett så dåligt intresse för ambassadeur vintage och även nytt. Själv har jag svårt att förstå behovet av haspel och med tanke på det intresse som finns på diverse auktionssajter torde jag inte vara helt ensam om detta...Vore kul med en kvällskurs eller nåt.Trots viss yrkesmässig fingerfärdighet känner jag mig inte riktigt mogen att plocka ned mina rullar och inser att jag är bättre på att använda dem än att meka med dem. Men efter mer än 40 års fiske känns det som att det är dax att vidga vyerna.
Kommentera
-
Först försökte jag plocka ned en EON sport, egentligen skräp men såååå skön att fiska med, å det gick ju inte så bra. Sen provade jag med en 3600, lyckades skjuta bort fjädersprinten(klassiker). sedan gick det rätt bra tills jag upptäckte att det blev en liten kopparfärgad bricka över. Lade allt i en plastpåse och gick ned till Sumpans Sportfiske på lunchen. Jag får antagligen köpa nån gammal C3 och öva på...
Kommentera
-
Hehe, verkar som att du iaf försökt
Du kan alltid titta förbi nån dag om du vill ha sällskap vid lite rull-skruvning - eftersom du har nära till sumpan lär vi inte bo alltför långt ifrån varandra (rätt sida om stan iaf).
Nåt som jag tyckte var till stor hjälp i början var att ha kameran framme och fota varje steg i demonteringsprocessen (även de steg som känns självklara) - då kan man lätt gå tillbaka och titta hur delarna skulle sitta.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 298 visningar