Ursprungligen postat av harlequine
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ambassadeur orra sx!
Collapse
X
-
Varför köper du inte en högervevad premier då??Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
Full fart spar tid
http://mrjojje.blogspot.com/
-
Det var endast vänstervev på rean och en till ordinarie pris kostar typ som en UT trimmad rocket som då är ett klart bättre val enligt mig.Ursprungligen postat av Jojje73 Visa inläggVarför köper du inte en högervevad premier då??
/H
Kommentera
-
Du kommer att öka procenten landade fiskar drastiskt med en multi,,, jag har kört multi många år men fick för mig att låna tantens rulle när jag stod och fiskade horngädda och öring, på 2 timmar lyckades jag tappa 4 öringar med den förbannade haspeln, har aldrig tappat en öring med mina Amb.....
Kommentera
-
Jag har ett parabellum spin tigger som jag har fiskat med typ två ggr. det är ett kastar fint från typ 20gr. Dock så säljer jag det eftersom jag inte fiskar HÖ tillräckligt mycket för att ha två utrustningar för det fisket, ligger en annons under säljes om du är intresserad!Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggDiaflashspöt verkar intressant. Finns även i en 7-21grams version. Den verkar bra men kanske blir för klen om jag hänger på en vicke på 20gram, kanske då bättre med 10-30 versionen. Såg även Parabellum 12-40gram som verkar vara bra aktion på. Någon som har fiskat med det?
Är lite velig till ny utrustning för havsöringen då jag för tillfället kör ett skeletor på 9fot 7-27gram och en haspel i 1000-storlek. Hat tröttnat på linbågar och annat tjafs som händer, men har ingen bra statistik för landade fiskar, så att lägga typ 4000kr på nya grejer känns lite tungt. Ska ta mig en funderare på rullen för en UTtrimmad rocket 5500 som går på drygt 3000kr lockar VÄLDIGT mycket. Mina andra Ambassadeurer går fortfarande och de togs i bruk 86 respektive 89. Så om man slår ut pengarna på några år känns det bättre än just vid inköpstillfället. Synd att min Ultra Mag 1 som just nu används har så låg utväxling för den kastar GRYMT bra. Dessutom har två skruvar gått av och behöver borras ur stativet =(
/ H
Kommentera
-
Får fundera lite på det. Jag skickar ett PM vid intresse. Det som talar mot är det du säger att det kastar bra från typ 20 gram, då jag söker ett som kastar i alla fall 12gram utan större problem.Ursprungligen postat av grynning Visa inläggJag har ett parabellum spin tigger som jag har fiskat med typ två ggr. det är ett kastar fint från typ 20gr. Dock så säljer jag det eftersom jag inte fiskar HÖ tillräckligt mycket för att ha två utrustningar för det fisket, ligger en annons under säljes om du är intresserad!
/H
Kommentera
-
Är en trimmad rocket bättre än en lågprofilsrulle igentligen? Eller är det mumbojumbo? Förstår att det är lättare att få reservgrejer och serva rullen själv om det är en klassisk amba, men behöver en trimmad rulle mer service än en orginalrulle? Jag är inte den som smörjer efter varje tur så då kanske fördelarna med trimmet försvinner ganska fort. Någon om kan nått om detta?
Lågprofilarna kommer jag nog inte heller skruva i om det inte är kris.=)
/H
Kommentera
-
Ja jag har inte provat att kasta med lägre vikter så hur det kastar vid 12,15gr vet jag inte. Hör av dig om du är intresserad. Lycka till!Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggFår fundera lite på det. Jag skickar ett PM vid intresse. Det som talar mot är det du säger att det kastar bra från typ 20 gram, då jag söker ett som kastar i alla fall 12gram utan större problem.
/H
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 220 visningar