Fråga ang. abec-7 lager - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga ang. abec-7 lager

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga ang. abec-7 lager

Click image for larger version

Name:	Picture 099.jpg
Views:	1
Size:	725,3 KB
ID:	1808749

Fick idag hem 10 st abec-7 ceramic lager som jag hade beställt från mikes reel. När jag packade upp dom så verkar det som att det va två olika sorter och nu undrar jag om det är så enkelt eller om jag ska använda en av varje. här är en bild på dom:

Egentligen det som spelar roll är om dom har samma egenskaper.
    Det som är värt att tänka på är att använda kullagren med sidoplåtar på de ställen där kullagren är mer utsatta för smuts och sk1t.

Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2012-01-16, 21:43.

Kommentera

Det är inte så att de är öppna på ena sidan och skyddade på andra sidan?
      Det står så i beskrivningen på Mikes. Det är för att underlätta när man rengöra de. Den skyddade sidan ska vändas in mot spolen.

Kommentera

Bilden visar den öppna sidan, den andra sidan på samtliga lager är skyddad.

Kommentera

Är det 5 av varje ? Om så är fallet så kan du ju mejla och fråga hur dom tänkt sej
          Annars är det väl bara att köra 2 likadana i varje spole
          En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Hej
            Det ser ut, enl. bilden, att 3 av lagren fått tätningen/skyddet på andra sidan av lagret än de 5 övriga, med föjden att kulhållaren syns från sin "ryggsida". Kan dock inte beräfta detta tll 100 % med hjäp av bilden, utan hade behövt att se lagren i verklighten...

Jag jobbar på SKF, och har tidigare jobbat med reklamationsanalyser och lagerundersökningar, så detta ä inte helt främmande för mig...

Kommentera

Tack för svaren. Upptäckte idag att den ena sorten hade ett C ingraverat på sidan så jag tror att jag fick två olika sorter. Hittade lite öppet vatten på ett av dom vanliga ställena och nu kommer jag kanske fem - tio meter längre och behöver inte ta i på samma sätt. Ska testa dom olika modellerna sen för att se om det är någon skillnad. Förstår att det är svårt att göra en bedömning utifrån en bild.

Kommentera

ABEC#7 är en specifikation som endast dikterar noggrannheten (toleranserna) på hålet, yttre diametern, bredden och banornas noggranhet jämfört med en perfekt bana.

ABEC säger ingenting om materialet, kulorna, kulornas rundhet, kulramen, sidoplåtarna (om såna finns), det radiella spelet osv osv.

Det säljs mängder av lager med hög ABECklass, men som har kulor som liknar rena gruset. De är billiga, det låter fränt när man kastar, men lagren är tyvärr skräp.
                www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
                  ABEC#7 är en specifikation som endast dikterar noggrannheten (toleranserna) på hålet, yttre diametern, bredden och banornas noggranhet jämfört med en perfekt bana.

ABEC säger ingenting om materialet, kulorna, kulornas rundhet, kulramen, sidoplåtarna (om såna finns), det radiella spelet osv osv.

Det säljs mängder av lager med hög ABECklass, men som har kulor som liknar rena gruset. De är billiga, det låter fränt när man kastar, men lagren är tyvärr skräp.
                  ARGH! måste fråga dig om en sak UT, men går ju inte att PM'a dig!!

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                    ARGH! måste fråga dig om en sak UT, men går ju inte att PM'a dig!!
                    Ställ frågan här, eller skicka ett mail till info@utreel.com, så svarar jag eller någon annan när vi hittar en lucka.
                    www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf