Trimma Amb 5600 Predator? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trimma Amb 5600 Predator?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trimma Amb 5600 Predator?

Hej!

Försökt luskat ut hur man kan trimma predatorn mesta dels pga att lagren inte sitter på samma ställe i predatorn jämfört med andra ambassadeur rullar.

Någon som har erfarenhet på vad som kan göras på predatorn, frågade sportfiskeboden och svaret var att man bara kunde byta linförare...

Jag antar att man borde kunna byta i stortsett allt förutom 4-pin systemet och spolaxellagren? eller har jag missat något speciellt?

Så står ganska handfallen här så om någon vet vad som kan göras på predatorn så skulle jag uppskatta lite hjälp

/S

Går och går, allt är väl möjligt med våld. Rullen kastar dock riktigt bra som den är och jag misstänker att du ska köra gäddbeten så nja. Men enklast är väl att byta lager till keramhybrider. Har dock inte koll på vilken dimensioner de har..

Kommentera

Ja frågan är ju om det är värt att lägga ner pengar på trim till just predatorn då den kastar skapligt ändå men är intresserad av vad som kan göras.

tack för svaret!

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        Hej!

Försökt luskat ut hur man kan trimma predatorn mesta dels pga att lagren inte sitter på samma ställe i predatorn jämfört med andra ambassadeur rullar.

Någon som har erfarenhet på vad som kan göras på predatorn, frågade sportfiskeboden och svaret var att man bara kunde byta linförare...

Jag antar att man borde kunna byta i stortsett allt förutom 4-pin systemet och spolaxellagren? eller har jag missat något speciellt?

Så står ganska handfallen här så om någon vet vad som kan göras på predatorn så skulle jag uppskatta lite hjälp

/S
        Hej Simon Almetun;

Förslagsvis kan du göra exakt som jag med min ABU Ambassadeur 5600C Predator. Kasta efter Gädda med den och sluta fjanta dig! Predator multirullen är helt perfekt för den som är ute efter att fånga Stor Gädda. Det enda du bör göra för att förbättra dina fångster i framtiden är att skaffa ytterligare en ABU Ambassadeur 5600C Predator och ett matchande spö så att du snabbare ska kunna byta till rätt bete om du ser en stor följare nere i djupet....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ja inget mer fjanteri Simon , Predatorn får gå som den är

ska du ha nått bättre så köp en 5600 vanlig och sätt på Musky UT kit sen
          har du världensbästa rulle.

Kommentera

Skall du trimma köp en annan rulle det är inte värt besväret att bygga om den.....

Kommentera

Okej tack för hjälpen allihopa

Kommentera

He, he...kul att läsa inlägget från "gamle eldhanden"!
                ....men nu är det väl ändå så att vi har lite olika synsätt på vår utrustning....liksom en del har på t.ex. bilar.
                En del vill bara ha den för att förflytta sig från punkt A till B medans andra ser det på ett annat sätt.

Jag kan förstå Simon att han vill "utreda" möjligheterna att optimera sin rulle så långt det går och jag ser inget fjantigt i det, jag är likadan själv!....även om det nu då finns bättre rullar än predatorn att bygga vidare på...

Kommentera

Tack för förståelsen keba det är väl däremot sant att predatorn är bra som den är och antagligen tjänar mer på en till rulle än att trimma den jag har för massa pengar.

Dock så är ju frågan mer vad som kan göras på preden.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                    Tack för förståelsen keba det är väl däremot sant att predatorn är bra som den är och antagligen tjänar mer på en till rulle än att trimma den jag har för massa pengar.

Dock så är ju frågan mer vad som kan göras på preden.
                    Det var så lite så...!
                    Tyvärr har jag inte mycket att tillföra i din frågeställning.
                    Det jag hört om predatorn är som övriga redan varit inne på, rullen är en bra gäddrulle kort och gott!
                    Vill du lägga tid på att trimma (och myyycket pengar!!), köp en rocket, kanske 6000-storlek, sedan är det bara att putta i det trimkittet som passar ditt fiske!......dessutom är ju "raketerna" av äldre modell även jäkligt fina och det gör väl inget!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 214 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S