Trimma Amb 5600 Predator? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trimma Amb 5600 Predator?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

kebab, 6000serien är klumpidums , du måste tänka på att Simon har små händer

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskegubbe Visa inlägg
      kebab, 6000serien är klumpidums , du måste tänka på att Simon har små händer
      Tänkte inte på det....!

Kommentera

Hehe sant att 6000 är lite stor

Ja funderat på rocketen mycket enda nackdelen är ju spolcentrerings ratten..

Kommentera

Bättre med rocketen i så fall, när du är färdig med den andra har du konstruerat en upphottad C4 annars får du inte dit trimmet

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Bättre med rocketen i så fall, när du är färdig med den andra har du konstruerat en upphottad C4 annars får du inte dit trimmet
            Har inte spanat så mycket på rocketen's sprängskisser men går det att plocka bort 2:ratten dvs spolens centrerings ratt och trycka dit en annan gavel och spole?

dvs antar att man lär byta själva spolupphängningen och grejer:S blaah...
            Senast ändrad av Guest; 2012-01-23, 16:30.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
              Har inte spanat så mycket på rocketen's sprängskisser men går det att plocka bort 2:ratten dvs spolens centrerings ratt och trycka dit en annan gavel och spole?

dvs antar att man lär byta själva spolupphängningen och grejer:S blaah...
              Jag ska bara nämna att centreringsratten sitter på vevsidan, den andra är att ställa mekaniska bromsen....den graderade ratten.
              I och för sig är det två olika rattar som trycker från vart sitt håll men jag är inte 100% säker på att stigningen på gängorna är de samma (det finns säkert några på FS som vet) och med det vill jag säga att det kanske i så fall inte blir så lätt att finjustera mekbromsen med ratten som egentligen är för sidojusteringen......och saknar gradering.
              Trimmar du rullen ska/bör du ju egentligen inte använda mekbroms i alla fall......
              ...om jag nu inte fått allt om bakfoten och du menar att du tänkte byta hela vevsidan....men det känns ju bara som du skaffar dig massa jobb och onödiga utgifter.....

Vore jag dig skulle jag stå ut med ratten på rocketen och njuta av att rullen ser ut som en rulle ska!
              (...nu lär jag få "tvålkoppsfanatiker" på mig!)

Kommentera

Förstår inte varför du funderar på att köpa en rocket när du vill ha en C3/C4 med UT stativ ???? Priset blir ju samma i slutänden om du köper ett UT stativ till en C3/C4 eller en ny Raket fast då slipper du centreringsratten och får istället en bussning som sitter fast

Kommentera

Här har du lite läsning på sånt du kan göra hemma. Passar perfekt på tex predatorn som har en spolaxel som sitter fast i spolen.

PS. Trimmar gör man mest för sin egen skull.
                  Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

Alla RIKTIGA rullar har väl två rattar? Vad du kan göra på Predatorn om du vill göra något enklare än att bygga om hela rullen så är något av följande ett alternativ: byta till lättad linspridare och keramisk knivbult, byta till keramlager, byta till lättat linspridardrev, uppgradera bromsen...
                    Dock så är den bra som den är, men jag ska inte säga något då jag har ett gäng rullar fullsmetade med UT-prylar

Kommentera

Keba: Bra där har förväxlat sidorna förstår hur du menar och ja extra kostnader och massa krångel^^men det som gör det intressant Finns ju anledning till att man sliter ur motorn i gamla bilar och sätter in 24v motor istället till exempel

Jörgen: Ja det låter väldigt komplicerat det jag pratar om dels för att jag är inte så händig med just rullar och är lite väl fixerad vid färg :P

Egentligen kanske en c3a med pike performance + stativ vore något för mig, vart köper jag stativ nu för tiden? Lundgrens verkar inte ha och inte sportfiskeboden heller:O
                      Senast ändrad av Guest; 2012-01-23, 16:59.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 214 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S