Multirulle till lättare jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till lättare jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Finns en hel del som måste bytas på 2500 rullarna för att få fart på dom,,, själv gjorde jag en miss och satte dit UT spole samt hans lager utan att ta reda på vad han mer gjort för att få fart på dom,, resultatet blev en ruggig över-klockning så jag fick sätta tillbaka det gamla igen.... och har fortsatt köra så... skall kanske se vad som kommit nu och om man kan få till en vettig kombi annars blir det att fortsätta ha den som överdrivet bra met-rulle

Om jag kommer ihåg var rullen enligt UT till för beten under 40 gr....
    Jag har lite svårt att förstå det som blev med din rulle Jörgen..
    "Ruggig över-klockning"....jag antar att du menar vanligt skatbo?
    Att få lager som snurrar bra och en lättare spole borde väl inte göra den så mycket nervösare tycker jag, 25'an är ju jäkligt stabil i grunden.
    ...eller glömde du att flytta med c-bromsen till den nya spolen!?

Kommentera

Finns en hel del som måste bytas på 2500 rullarna för att få fart på dom,,, själv gjorde jag en miss och satte dit UT spole samt hans lager utan att ta reda på vad han mer gjort för att få fart på dom,, resultatet blev en ruggig över-klockning så jag fick sätta tillbaka det gamla igen.... och har fortsatt köra så... skall kanske se vad som kommit nu och om man kan få till en vettig kombi annars blir det att fortsätta ha den som överdrivet bra met-rulle

Om jag kommer ihåg var rullen enligt UT till för beten under 40 gr....
      Bara skojade lite..
      Hur som helst skulle jag rivit isär rullen, det känns som något annat kan ha blivit tokigt.
      Mitt första ingrepp på en 25'a var ABU's lager + keramisk knivbult....snurrade på fint och riktigt stabilt!
      Hade två små bromsvikter men det var inga problem med 12g vobbler i motvind.
      Enda gången det trasslade var när jag blev så överentusiastisk av rullen att jag satte på ett....ja, jag vete fasen vad det var men liknade en liiiten gummifisk...vägde banne mig inte mycket...och anledningen till att det trasslade den gången var att f-nskapet var så litet att jag tappade bort den i motljuset och missade att bromsa spolen!

Kommentera

UT har optimerat den på ett sätt jag inte känner till, det är ju betydligt mer gjort för dom där 6000 kronorna en spole och lager,,, jag vet inte riktigt vad det är som gör överklockningen,, finns säkert någon här som kan berätta det...

Skall köpa dom nya uppgraderings-prylarna och se om jag kan få till det,, kan va värdens skitsak, går ju hur fint som helst utan blå spole men inte med

Kommentera

Vill Du bli av med den irriterande blå spolen så finns det någon som är intresserad för en symbolisk summa......Du kan åxå få en rejäl svart sak av mig ist........ Fast om jag inte minns fel kastar Du hiskligt långt-kanske en djup blå spole skulle vara bättre?
          Senast ändrad av PFL; 2012-02-26, 17:49. Anledning: dysklestisk

Kommentera

Någon som vet vad som ingår i reelmans paket för 2200 ??

Kommentera

Det är säkerligen samma som på UT's sida;
              Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Kommentera

Observera att spolen blivit grundare i nya 2-lagrade "systemet", 18mm diameter istf 12mm.
                Det går på 100-110 m strike wire extreme 0,19

Kommentera

Vad jag kan tänka mig som kan jävlas är spol-axel och linspridare,,, Går dom att få tag i utan att köpa hela paketet ??? Om inte kan man lika bra köpa en Mörrum på rea och du blir det ganska ointressant....

Kommentera

Vad jag kan tänka mig som kan jävlas är spol-axel och linspridare,,, Går dom att få tag i utan att köpa hela paketet ??? Om inte kan man lika bra köpa en Mörrum på rea och du blir det ganska ointressant....
                    Jag vete fasen hur du ska kunna byta spolaxeln men det kanske går...?
                    Är din rulle 2 eller 3-lagrad?....om den är 3-lagrad så testa att ta bort lagret i vänster gavel.
                    Oavsett så tror jag reelman (pike1) kan fixa det mesta till 25'an.

Kommentera

Det går säkert att köpa en lättad linspridare separat-det gör det ju till alla andra rullar. Vad jag inte förstod var det här med spolaxeln? Kan Du utveckla ditt resonemang?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 338 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S