Några funderingar om oss på detta forum! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några funderingar om oss på detta forum!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Kändisarna (som du efterfrågar) har nog annat för sig som att fiska, lansera sina produkter eller syssla med annat fiskerelaterat. Har dessa inte sökt sig till Fiskesnack frivilligt så måste de kanske mutas?
    .
    Vi får inte glömma att vi redan har en del riktigt högt rankade fiskeprofiler här på forumet. Speciellt en vilken verkligen förstått fördelen med att dela med sig av kunskap från en grymt lång karriär. Tråkigt att han ofta anklagas för att smyga in reklam i sina inlägg. Själv tycker jag det är skönt att se det så öppet då det i många andra medier göms mycket mer.

Jag tycket att idén fiskeprofiler är bra och om de insåg på vilket sätt de kan ta fördel av att bidra skulle de nog bli fler!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Kändisarna (som du efterfrågar) har nog annat för sig som att fiska, lansera sina produkter eller syssla med annat fiskerelaterat. Har dessa inte sökt sig till Fiskesnack frivilligt så måste de kanske mutas?

Forumet har ingen brist på kompetenta sportfiskare. Däribland finns en och annan profil av rang.
      Absolut, det finns inget att klaga på gällande kompetensen på de som skriver här, det märker man ganska snabbt om man gottar ner sig lite i trådarna och hänger kvar. Men för en nybörjare så kan det behöva något extra ibland. Ett alternativ kan vara att marknadsförande som tillhör de kunnigare och låta de personerna bidra med artiklar och videoklipp som sedan promotas på fiskesnack.

Som sagt, inget fel på de skills som finns, det kan bara krävas något utöver hur det ser ut idag för att banka in det i skallen på folk.

Kommentera

hmmm...nu sticker jag ut hakan ordentligt (som om det skulle vara nåt nytt) vill man ha feedback av dessa profiler så finns flera
        bra fisketidsskrifter där de i varje nummer klargör hur det skall gå till....själv tycker jag det är lite befriande att "slippa" dom på forumet och mer höra hur gemene man ser på saken och fiskar, jag är ganska övertygad om att det finns minst lika mycket kunnande på forumet som det är och att färre "vanliga" skulle ta till orda
        och ge sin syn på saken med dessa kändisprofiler deltagandes...jag tycker det är riktigt bra som det är faktiskt,för mycket eller för lite skämmer det mesta sägs det...och som sägs ovan finns redan en eller annan känd profil som deltager här ibland...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

I min värld är det ända som skiljer mig från fiskeprofilerna att de har tiden och lusten att lägga ned alla dessa timmar för att få några stora fiskar. De gillar att synas och höras naturligtvis och får bättre förutsättningar genom sponsring, kontakter osv för att ha det senaste. Jag vet och träffar hur många fiskenördar som helst som är minst lika duktiga som dessa profiler. Många vill inte vara det och en del har inte förutsättningen för att stå där i rampljuset. Kunskap besitter alla som fiskar och det är väl perfekt med ett forum där allt finns, de som syns och fiskar mycket samt de som tar fisket lite mindre allvarligt osv, alla har vi något att bidra med
          Senast ändrad av Team CTM; 2014-01-09, 20:32.
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av team ctm Visa inlägg
            i min värld är det ända som skiljer mig från fiskeprofilerna att att har tiden och lusten att lägga ned alla dessa timmar för att få några stora fiskar. De gillar att synas och höras naturligtvis och får bättre förutsättningar genom sponsring, kontakter osv för att ha det senaste. Jag vet och träffar hur många fiskenördar som helst som är minst lika duktiga som dessa profiler. Många vill inte vara det och en del har inte förutsättningen för att stå där i rampljuset. Kunskap besitter alla som fiskar och det är väl perfekt med ett forum där allt finns, de som syns och fiskar mycket samt de som tar fisket lite mindre allvarligt osv, alla har vi något att bidra med
            X2 . Mkt välformulerat! //T
            Senast ändrad av tonyex; 2014-01-09, 19:12.

Kommentera

Jag är förvisso helt ny här som användare men jag har läst här i flera år, märkligt att jag inte skaffar en användare förens nu men aja, nu är det gjort. Fiskesnack måste va det forum som jag huserar på som man har trevligast ton mot varandra, till skillnad från Flashback som har blivit nästan omöjligt att få till en vettig diskussion på.

Några dårar får man ju räkna med men i det stora hela så är det en trevlig ton mellan fiskare, precis som det ska va entusiaster emellan.
              Väl Mött

Kommentera

Det här var en bra tråd med många bra tankar och tycken.
                Själv har jag varit med här sedan 2002 och jag kan säga att det stundtals genom åren svänger något med hur hårt klimat det kan vara i trådarna. Sedan en del år tillbaka så är vi Moderatorer mer observanta på hur trådar utvecklar sig och är snabba "ganska snabba" på att stämma i bäcken så att säga. Vi får mycket hjälp av er då ni rapporterar in saker som kan spåra ur mm. (Bra jobbat)
                FS är vad vi alla gör den till. Det är inte alltid man måste säga sitt när man anser att någon annan har skrivit något dumt eller fel. Det går att välja att vända andra kinden till. FS har gett mig många intressanta timmar av både spännande läsning, skratt ja även någon gång ilska över hur man kan bete sig i ett forum.

Om alla hjälper till att tänka efter före man skriver och inte taggarigång på direkten så blir miljön mycket bra.
                Detta ska FS (alla) ha en eloge för att det sköts på ett mycket bra sätt. Bra jobbat till oss alla....
                Glöm inte att tänka efter före bara...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  hmmm...nu sticker jag ut hakan ordentligt (som om det skulle vara nåt nytt) vill man ha feedback av dessa profiler så finns flera
                  bra fisketidsskrifter där de i varje nummer klargör hur det skall gå till....själv tycker jag det är lite befriande att "slippa" dom på forumet och mer höra hur gemene man ser på saken och fiskar, jag är ganska övertygad om att det finns minst lika mycket kunnande på forumet som det är och att färre "vanliga" skulle ta till orda
                  och ge sin syn på saken med dessa kändisprofiler deltagandes...jag tycker det är riktigt bra som det är faktiskt,för mycket eller för lite skämmer det mesta sägs det...och som sägs ovan finns redan en eller annan känd profil som deltager här ibland...
                  Jo, men nu var väl frågan lite hur man kan slippa onödiga trådstarter och sprida kunskap på ett trevligare sätt än "använd sökfunktionen......". De är väl ändå bortsett från att de syns i media gemene man som alla andra? Eller använder de sig av något som vi andra inte använder oss av? Känner du att din åsikt eller kunskap är mindre värd av min åsikt så ber jag om ursäkt, men en som är så pass skillad som du är på att renovera och bygga fiskemaskiner är ju en tillgång som fiskensack skulle kunna ta vara på, visa upp på förstasidan och sätta i en egen kategori som en how-to eller liknande.

Varför jag tror att det skulle gynna fiskesnack att använda kända profiler alt. marknadsföra de profiler som skriver är pga. följande exempel.

Min vän är 21 år gammal, han har fiskat sedan han var 4 år gammal, han har sett fly vs. jerk filmerna och pike secrets filmerna. Utöver det så har han ingen aning om vem t.ex. Tobias Fränstam är. Det är denna nya generation som jag upplever ofta kommer in med frågor som "Vilken jerkrulle är bäst?" Då kan man enkelt hänvisa till en artikel skriven av t.ex. Mooki. Detta skulle ge ett bättre helhetsintryck, framför allt då fiskesnack i regel kommer upp som första träff om man googlar något fiskerelaterat, om man då som nybörjare snubblar in på fiskesnack och aldrig har besökt det förut och det första man ser är "använd sökfunktionen...." så klickar man snabbt bakåt och minns att på fiskesnack hittar man inget bra, ser man då istället en länk som går till en artikel eller inlägg så klickar man sig vidare på sidan och på så sätt gynnas fiskesnack ordentligt i mina ögon.

Ett forum är i grund och botten enligt mig en information och kunskapsdatabas, och jag ser absolut inget fel i att utnyttja den kunskap som finns. Det är snarare ett slöseri med resurser att inte göra det.

Det jobbigaste med det här är egentligen att sammanställa det som anses hålla tillräckligt hög kvalité (det behöver absolut inte vara en ny text utan det kan tas direkt från vilken forumtråd som helst), och sedan ha aktiva moderatorer och forumskribenter som dirigerar nykomlingar så de kan hitta den information de söker, sammanfoga trådar och på så sätt slipper man irriterande trådar, fiskesnack ger ett bättre helhetsintryck, alla är glada och lyckliga och i slutändan höjs kunskapen snabbare hos nykomlingar
                  och ger en högre kvalité på diskussioner.

Om jag går lite off-topic så kan jag också tycka att det börjar bli dags för fiskesnack att byta till en modernare kostym, det känns lite plottrigt och svårnavigerat på hela siten samt att det känns som att forumet spretar hejvilt åt höger och vänster då det finns så enormt många olika kategorier framför allt när det gäller utrustning så kan samma fråga ofta fungera att ställa i 2-3 kategorier, frågor som inte hör hemma i ljugarbänken blir kvar där istället för att ligga under en mer passande kategori osv.

Jag vill poängtera att jag tycker absolut inte att det jobb som moderatorer och Bergman lägger ner i dagsläget är dålig och jag vill inte på något sätt ge dem kritik då det garanterat gör det bästa de kan, men min känsla är att forumet är på väg att bli överfullt och att det inte riktigt hinns med att moderera så mycket som det kan behövas ibland.

Än en gång, jag hoppas att ingen tagit illa upp av mina åsikter då det inte är min avsikt, vill bara lämna synpunkter på hur jag tror fiskesnack kan utvecklas på ett sätt som gynnar alla inblandade.

Kommentera

härligt att se ditt engagemang popcorn, även om jag inte delar ditt synsätt.....vem av oss som har rätt eller inte vet jag faktiskt inte men själv är jag nog av den uppfattningen att får man svaret "använd sökfunktionen" och inte ids göra det är det frågan om man är så intresserad att man kommer att ta till sig den information man skulle få av en direktlänk någon annan måste leta på
                    och ge som svar till den "vetgirige"...det finns hur mycket info som helst (nästan) på FS men ofta upplever jag det som att många helt inte orkar leta själv....själv hör jag nog tyvärr till en av de som ibland skriver just det svar du inte vill se, om man svarat tio gånger på samma fråga sista månaderna är det lätt hänt att hänvisa till att det redan finns tio trådar om just den frågan.....tycker det vore värre om jag bara lät bli att svara alls, utan att upplysa om att svaret finns i fler tappningar om man bara vill leta lite...
                    Jag tar inte illa upp på något sätt,ett diskussionsforum är ju just till för att diskutera olika synsätt/inställningar annars vore det ju meningslöst att ha det alls....tack även för ditt omdöme om mitt kunnande,men på nån förstasida vill jag inte vara med,jag
                    får tillräckligt med PM som det är redan med frågor...

Kanske kom vi lite off topic här men som många andra trådar som spretar lite åt olika håll kommer det nog något gott ur även den här får vi hoppas.
                    Senast ändrad av byggarn; 2014-01-09, 23:11.
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      härligt att se ditt engagemang popcorn, även om jag inte delar ditt synsätt.....vem av oss som har rätt eller inte vet jag faktiskt inte men själv är jag nog av den uppfattningen att får man svaret "använd sökfunktionen" och inte ids göra det är det frågan om man är så intresserad att man kommer att ta till sig den information man skulle få av en direktlänk någon annan måste leta på
                      och ge som svar till den "vetgirige"...det finns hur mycket info som helst (nästan) på FS men ofta upplever jag det som att många helt inte orkar leta själv....själv hör jag nog tyvärr till en av de som ibland skriver just det svar du inte vill se, om man svarat tio gånger på samma fråga sista månaderna är det lätt hänt att hänvisa till att det redan finns tio trådar om just den frågan.....tycker det vore värre om jag bara lät bli att svara alls, utan att upplysa om att svaret finns i fler tappningar om man bara vill leta lite...
                      Jag tar inte illa upp på något sätt,ett diskussionsforum är ju just till för att diskutera olika synsätt/inställningar annars vore det ju meningslöst att ha det alls....tack även för ditt omdöme om mitt kunnande,men på nån förstasida vill jag inte vara med,jag
                      får tillräckligt med PM som det är redan med frågor...

Kanske kom vi lite off topic här men som många andra trådar som spretar lite åt olika håll kommer det nog något gott ur även den här får vi hoppas.
                      Haha, det är ju lite grann det jag är inne på, istället för att du ska få PM om du saker du gjort av folk som inte läst dina trådar tillräckligt så finns det en fin liten flik där det står båtbyggartips där dina tips finns samlade. Dock är det ju svårt att sia om det leder till att du får mer eller mindre PM =)

Att jag kände mig tvingad att skriva ett så pass utförligt inlägg är nog mest för att jag själv håller på att utveckla några bloggar/siter både åt mig själv och andra och tänker lite större än en vanlig forumskribent gör i frågan. =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      94 svar
                      29 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      13 svar
                      1 552 visningar
                      0 gillar