Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg

    Snacka om att inte utnyttja skärmen.
    Click image for larger version Name:	fiskesnack.png Views:	1 Size:	538,0 KB ID:	2479873
    Jag vet inte om man kan ändra det i chrome men jag kör firefox och ändrar zoom på vissa hemsidor tills jag tycker det passar, på fiskesnack kör jag 120% till exempel. Testade att dra ner till 100% och då ser det väldigt litet och smalt ut. Håller dock med om att de flesta sidor av någon underlig anledning inte är skapade med 18:9 liggande i åtanke, de flesta sidor är skitsmala och avlånga med enormt utrymme på kanterna.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Om man håller inne ctrl samtidigt som man rullar på mushjulet så ändrar man zoomen i de flesta browsers. Dock är 100% i Internet Explorer inte samma som 100% i tex Chrome. Så utseendet varierar med samma zoom.

  • #42
    Lite feedback:
    Jag kör enbart via dator, så mina synpunkter enbart baserade på det och självklart är det min personliga smak.

    1: Det är väldigt mycket luft i listan över delforum/kategorier. Går det att göra den mer kompakt?
    Click image for larger version  Name:	forum1.png Views:	2 Size:	26,4 KB ID:	2479882

    2: Jag saknar en funktion som gör att det går att hoppa direkt till sista respektive första sidan:
    Click image for larger version  Name:	forum2.png Views:	1 Size:	3,2 KB ID:	2479883

    3: Bugg i reklamvisningen:
    Click image for larger version  Name:	forum3.png Views:	1 Size:	208,2 KB ID:	2479884

    4: Det tog en halv evighet innan jag hittade var man loggar in. Går det att göra det mer tydligt?
    Click image for larger version  Name:	forum4.png Views:	1 Size:	17,1 KB ID:	2479885
    Senast ändrad av Hagg; 2018-10-13, 13:03.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för konkret feedback!

      1. Det där borde gå att justera. Vi kan kika på det vid tillfälle. Misstänker att det kan variera mellan olika browsers och olika enheter.

      2. Det där får vi kolla upp också. På mobilen kan man välja sista sidan via en knapp. Du kan iofs skriva in sista sidnumret i rutan så borde du hamna på sista sidan. Fast en knapp hade ju varit enklare.

      3. Ja, det där är en bugg i cacheningsfunktionen. Detta ska fixas.

      4. Jag håller med om att den är lite för diskret. Detta ska vi kolla upp. Delvis är det nog en vanesak men det måste ju vara enkelt att hitta även för nya medlemmar.

  • #43
    Som alltid en del inkörningsproblem men då är ju feedback bra så här kommer några saker jag saknar och vill se ändringar på:

    1. Det är inte bra med den skarpt vita bakgrunden och den klena blå färgen på texten som nämndes ovan så det måste ändras så att även vi med äldre slitna ögon kan läsa på FS.

    2. Saknar knappen Markera alla som läst det var bra så hoppas den kommer tillbaka.

    3. Även jag fick leta länge innan jag hittade den mikroskopiska knappen logga in, så förtydliga och gärna placera bättre.

    4. Saknar som ovan nämnde flikarna i överkant som underlättade navigeringen så hoppas de kommer tillbaka.

    5. När jag är inne i forumet och läser och sedan klickar på Nya ämnen så hamnar jag i Start inte Forum och måste då klicka på Forum igen och göra om det. blir ganska mycket onödigt klickande om man läser mycket på forumet och det är irriterande.

    Ja det var lite tankar om den nya versionen av FS.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken!

      1. Den vita färgen är aningen nedjusterad nu men det ska förbättras ytterligare senare.

      2. Det ska vi fixa.

      3. Vi ska se över vad man kan göra för att få inloggningen mer tydlig.

      4. Vilka menyalternativ saknar du?

      5. Detta får jag kolla upp. Känner inte igen att det funkat så för mig.

  • #44
    Ojojoj! Ledsen att behöva säga det, men det här blev ju bara till det sämre. Har inte kollat på datorn än men inte är det bättre på luren. Den gamla versionen var betydligt lättare att kolla!! Nu är det svåröverskådligt och varför i hela friden måste man logga in så fort man uppdaterat sidan eller går från startsidan till meddelanden? Bara att konstatera att det var bättre förr. Jag ser bara detta som ett onödigt misslyckande... Varför???
    Gösta

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Har du förslag på hur vi kan göra sidan mer lättöverskådlig?

      Har du kryssat i rutan om att hålla dig inloggad? Om ja, då kan du behöva rensa din cache i browsern och testa igen för så ska det inte vara.

  • #45
    Kommer det finnas stöd för ett mörkare tema? Ett tema som är mörkare och inte bränner hornhinnan vore nice

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Den vita färgen är aningen nedjusterad med färgerna ska justeras ytterligare senare. Vår förhoppning är att det ska räcka med ett tema.

  • #46
    Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Kommer det finnas stöd för ett mörkare tema? Ett tema som är mörkare och inte bränner hornhinnan vore nice
    Håller helt och hållet med. Allt detta vita är inte trevligt för ögonen.

    Kommentera


    • #47
      Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Ojojoj! Ledsen att behöva säga det, men det här blev ju bara till det sämre. Har inte kollat på datorn än men inte är det bättre på luren. Den gamla versionen var betydligt lättare att kolla!! Nu är det svåröverskådligt och varför i hela friden måste man logga in så fort man uppdaterat sidan eller går från startsidan till meddelanden? Bara att konstatera att det var bättre förr. Jag ser bara detta som ett onödigt misslyckande... Varför???
      Gösta
      Om du bockar i rutan, "håll mig inloggad" (eller vad det nu står exakt) när du loggar in bör problemet vara löst, alla fall för mig

      Kommentera


      • #48
        OK! Förbiseende från gubbens sida... Men ändå gillar jag detta sämre än det förra....

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Som jag skrev ovan får du gärna utveckla detta mer så blir det enklare att justera.

      • #49
        Vad är det orange "spjälstaketet" för något det står massa olika fåniga kommentarer om man häller muspekaren på det och det skiftar på olika medlemmar men allihopa är fåniga så vad ska det vara till?

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Det är en slags poängsystem i det nya forumversionen. Är dock osäker på om det ska vara aktiverat framöver. Vi låter det vara på ett tag och tar ett beslut senare.

      • #50
        Tja!

        Saknar följande

        En knapp för att hoppa till sista sidan när en tråd har flera sidor, tex som denna. Förut och på alla världens andra forum är det en pil brevid sidorna som man kan trycka på.

        Ett alternativt tema, detta är alldeles för ljust, det blir väldigt jobbigt att titta på och gör att man inte vill vara inne en sekund längre än nödvändigt tyvärr...

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Tack för feedbacken!

          I mobilversionen finns en knapp för att hoppa till sista sidan. Det är alltså knappen med den högsta sidnumret. Dock verkar det saknas på datorversionen så den delen ska vi kolla upp.

          Färgerna i temat ska justeras. Den vita färgen på startsidan är aningen nedjusterad nu iallafall.

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
      12 svar
      1 399 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Xerup
      av Xerup
       
      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
      15 svar
      1 138 visningar
      2 gillar
      Senaste inlägg Xerup
      av Xerup
       
      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
      7 svar
      333 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Sundström76  
      Arbetar...
      X