Youfish.se, någon mer som har haft problem med dem? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Youfish.se, någon mer som har haft problem med dem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Youfish.se, någon mer som har haft problem med dem?

Hej

Beställde två spön från youfish.se den 23 juli. Den 29 juli så kom paketet, men istället för att skicka ett haspelspö och ett spinnspö så kom två haspelspön.
    Efter att ha försökt att få tag på dem så lovade de till slut att de den 5 augusti skulle lägga det rätta spöt på lådan, men det har de uppenbarligen inte gjort. Den senaste veckan har jag försökt att få ett svar från dem, men icke.

Nu har det gått en månad sen jag beställde mina spön och jag börjar bli otroligt trött och förbannad. 1. för att de inte håller vad de lovar. 2. för att det är väldigt svårt att få dem att svara på mina mail.

Är det någon annan som har haft problem med dem? Jag antar att de är bra så länge man får rätt grejer.

/Henrik

Min första beställning från dom blev ganska strulig, fick lite fel saker. Jag ringde dom men inget svar. 5min senare ringde dom upp mig och bad om ursäkt att dom inte kunde svara för det hade varit stressigt och då löste vi allt. Mycket trevliga och jag fick även en rabattkod från dom som plåster på såren för att det hade strulat.

Har efter det beställt från dom en gång till den gången helt utan problem så jag rekommenderar youfish.se.

Men testa att ring dom istället för att maila, det brukar alltid fungerar bättre när man får prata med en person i stället för massa mail tycker jag. Hoppas bara att du är bättre än mig på att förstå danska

Kommentera

Jag gjorde en beställning från dom för drygt 2 månader sedan, ett Abu spinnspö som låg bra till i pris i jämförelse med här i Sverige! Dessvärre knäcktes det på mitten strax över delningen efter bara 5 minuters fiske under första passet. Illa tänkte jag och när jag kom hem slängde jag iväg ett mail till dom och förklarade läget. Fick svar bara några minuter senare där jag blev ombedd att skicka några bilder på spöt. Sagt och gjort, jag skickade bilder men hörde inget från dom... Men två dagar senare fick jag en avi där jag kunde hämta ut ett nytt spö hos mitt lokala ombud.
      Jag kan inte vara annat än nöjd med Youfish med tanke på hur smidigt och fort ärendet gick.

Kommentera

Har beställt en gång, fick då fel rulle, men en ganska likvärdig den rätta men ~50 spänn billigare. Fick en rabattkod på 150 spänn, så det löste sig!

Kommentera

Fint att ni i alla fall har bra erfarenheter.
          Igår fick jag en avi från Schenker att paketet kommit, men det visade sig att Youfish bara hade beställt frakten från Schenker märkte jag när jag kom hem och kollade upp paketets väg. Idag fick jag en Avi till där det står att paketet är försenat och att jag ska kontakta Youfish om jag inte fått en avi inom tio dagar. Youfish har alltså inte alls skickat något paket och det gör mig förbannad. Nu har det gått en månad sedan jag gjorde beställningen.

Så, det är skitsvårt att få dem att svara på mail. De ljuger, två gånger, om att de har skickat spöt, och nu ska jag gå och vänta ytterligare på att de ska få iväg spöt till Schenker.
          Självklart borde jag ringa nu, men jag är så förbannad på dem att jag inte tyar med det.

/H

Kommentera

Beställde ett gäng paket 7" Berkley Ripple Minnow men fick 5,3/4" istället utan förvarning. Fick dock ett paket extra, som kompensation antar jag. Hade jag vetat att de var slut (kanske aldrig haft för nu har de tagit bort dem från sidan) så hade jag avbeställt då jag redan har så många Fin-S i den storleken.

Vänligen,
            Tommy

Kommentera

Låter inte så bra,beställde ett spö i söndags som inte kommit än. Får hoppas man slipper allt strul

Kommentera

Ursprungligen postat av Fifty Visa inlägg
                Beställde ett gäng paket 7" Berkley Ripple Minnow men fick 5,3/4" istället utan förvarning. Fick dock ett paket extra, som kompensation antar jag. Hade jag vetat att de var slut (kanske aldrig haft för nu har de tagit bort dem från sidan) så hade jag avbeställt då jag redan har så många Fin-S i den storleken.

Vänligen,
                Tommy
                Tycker att du ska klaga om du inte är nöjd med hur de hanterade ämnet. Även om det inte handlar om så stora pengar, rätt ska vara rätt

Det bevisar bara att de inte är ett så seriöst företag.
                KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
                Gös: 77cm 4,56kg
                Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
                Öring: 500g+
                Röding: 1,03kg 46cm
                Regnbåge: 2.5kg 53cm
                Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Förresten någon som kan förklara skillnaden mellan haspel och spinnspö för mig? är det bara hur rullen sitter eller?
                  KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
                  Gös: 77cm 4,56kg
                  Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
                  Öring: 500g+
                  Röding: 1,03kg 46cm
                  Regnbåge: 2.5kg 53cm
                  Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Ursprungligen postat av Cookie o0 Visa inlägg
                    Förresten någon som kan förklara skillnaden mellan haspel och spinnspö för mig? är det bara hur rullen sitter eller?
                    Nu är inte jag någon expert men tror jag vet i all fall.
                    Rullen sitter ju neråt på haspel och upp på spinn. Vilket medför att spöts egenskaper blir fel om man använder fel rulle. Säg att spöt tex har mycket ryggrad. Då blir ju det ju "magen" om du vänder spöt.
                    Sen så brukar ju spöringarna sitta längre ifrån klingan på ett haspelspö?
                    Så har man fel typ av rulle blir det mer vinkel på linan.

Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar.
                    Lät mycket rörigare i text än i mitt huvud.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                    10 svar
                    2 171 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Westley Richard  
                    Startad av Alfa75, 2025-05-27, 19:46
                    23 svar
                    2 136 visningar
                    0 gillar