Olssons Fiske - Erfarenheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olssons Fiske - Erfarenheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
    Totalt värdelösa....
    Stort sortiment? nej hälften av artiklarna dom har på sidan är slut...
    Kundservicen är mer eller mindre noll...

Gör er själva en tjänst och beställ inte därifrån.
    Jag har handlat mitt ekolod där nyligen och är mycket nöjd. Hade några frågor och ringde innan köp. Fick svar på alla frågor.

Men jag har ju bara handlat där en gång...

Skruttapan, jag antar att du handlat där flera gånger eftersom du verkar ha gått igenom sortimentet och även haft upprepad kontakt med dem. Hoppas omdömet inte bygger på ett tillfälle. Alla kan ha en dålig dag, även en handlare.

Kommentera

Har handlat både i butik och på nätet alldeles för många ggr om man skall lyssna på tanten iallafall och jag har inget annat en positivt att säga om Olssons.
      En trasig spötopp som antagligen posten fixat löste olssons direkt genom att skicka en ny topp.
      De ringde upp och erbjöd ett dyrare spö när det jag beställt var slut.

Kommentera

Har handlat från deras webshop många ggr i år och har bara positiva erfarenheter
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Dom gånger vi (samköper) har handlat där har vi handlat för mellan 1-4tusen per gång och vi har handlat tror ja 7gånger
          och 4 av dom gångerna har dom krånglat, saker har saknats dom har inte hört av sig och vi har väntat på saker att komma in i lager och dom har väntat med att skicka iväg men tro på fan så saknas det....
          Sist vi beställde saknades 4 artiklar och en artikel som hade utgått skickades med endå utan att dom hörde av sig? Fick flytande istället för sjunkande, heller fick vi inget kvitto??
          Gången innan saknades det också saker vi beställt, inte informerade heller att det inte fanns i lager.
          Bilder saknas på varannan artikel samma gäller info, vore ganska intressant om man fick se vad man skulle beställa eller vad det ens är...

När det är varannan order som krånglar så kan man lika gärna beställa på annat håll.

Visst är det mycket whine men jämnförelse med andra webbshopper är det en enorm skilldnad.

Kommentera

Gillar inte Olssonsfiske.. Har beställt där 3gånger och alla beställningar låg på över 1000kr.. Beställde hem ett gäng bombers och alla gick snett.. Dom vägrar svara på mina mail.. Så nu blir det att beställa från dogger + sportfiskeprylar istället..

Kommentera

Nu när jag läser detta kan jag dra mig till minnes att på deras hemsida. Att när man gör beställning med bankkort så dras 75kr ifrån priset vid leverans. Dom 75kr har jag inte sett av.
              Jag hittade företaget genom att deras produkter ligger på prisjakten för jämförelse. Men efter att har läst dessa inlägg så får jag nog hitta en annan affär.

Kommentera

Beställde i måndags (14 juli) tryckte i "brådisorder" på beställningen, då de var skrivet att då skulle de skicka den 13:00 samma dag men jag skulle betala 30kr extra och få den 1-2 dagar efter! Perfekt tänkte jag som ska iväg i helgen å test fiska torsk för andra gången i mitt liv.

Nu sitter jag här på torsdag o trycker uppdatera med jämna mellan rum på både deras sida å min epost i hopp om att de kanske svarat på mina 3 mail... Eller beställningen kanske ändrats från "behandlat" till skickat. Väntar även på att de skulle ringt å sagt till mig om grejorna var slut... Fast jag trycke i att de fick ändra färg på betet jag beställde med havsfiske setet... Men icke...

Kommer de imorgon (På fredag) så är de förmodligen kört ändå, då grejorna brukar komma å vara redo att hämtas vid 5 tiden på kvällen och fiskebutiken jag tänkte sticka å rulla på lina stänger 5... Trodde hela tiden att jag skulle få grejorna i onsdags, då skulle jag haft 2 dagar på mig å skaffa lina.

Aja, man lär sig av misstagen. Beställer ni från olssons fiske så förvänta er inte att de går snabbare för att ni betalar 30kr extra å kryssar i "brådisorder". Verkar ta längre tid när man gör de...

De är synd för jag å far har beställt för många tusen därifrån innan, men inte med tids planor. Men jag tänkte att de skulle gå på lovad tid nu när man tryckte in "brådisorder"

Edit: Precis när jag sparade detta inlägget fick jag mail, "Avisering - Leverans på väg till dig från Olssons Fiske AB" Bara 4 dagar försent, bra annars...
                Senast ändrad av Snöhäst; 2014-07-17, 10:55.
                Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Har handlat från Olssonsfiske massor. Jag har även pratat med de värmländska grabbarna på telefon flera gånger. Har bara positiva erfarenheter från mina affärer med dem. Endast en gång så dröjde en av mina beställningar lite..då var det en vara som inte fanns i lager och deras datorsystem hade inte hunnit uppdatera lagerstatus. Då ringde dem upp mig dagen efter jag placerat min order och meddelade detta och jag valde att ta bort denna vara från ordern och sedan levererades min order enligt fraktbolagets tidsmarginaler. Har även erfarenhet av att returnera defekta produkter (läckande vadare) vilket skötts mycket professionellt. Två ggr skickade ja tillbaka läckande vadare av samma fabrikat, efter att jag testat båda paren av vadare så fick ja pengarna tillbaka utan problem. Har sysslat mycket med Näthandel en del dem senaste åren och kan säga att Olssonsfiske är en av dem bättre Handlarna jag varit i kontakt med.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  130 svar
                  25 338 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                  6 svar
                  1 232 visningar
                  0 gillar