ABU Garcia's svenska hemsida? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Garcia's svenska hemsida?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ABU Garcia's svenska hemsida?

    Har sedan någon/ra veckor försökt få tag på på både manualen till min gamla Revo Toro Beast och allmän information om rullar på svenska. Men den svenska hemsida http://www.abugarcia.se verkar inte vara aktiv.
    Är det något fel eller bara resultatet av att vara ägda av storconcerner som räknar vinstökning i promille?

  • #2
    Deras hemsida har länge varit under all kritik!!

    Kommentera


    • #3
      https://www.reelschematic.com/reel-s...ics/#gsc.tab=0

      Kommentera


      • #4
        Ohh det var en riktig guldgruva, nytt bokmärke. Tack så mycket. /Anders

        Kommentera


        • #5
          Du som verkar ha koll på Amabbasadeur. Jag behöver en reservdel till en gammal Ambasadeur 30 o var man kan få tag på den. Det är spaken till skivbromsen som har fått sig en törn och den måste jag köpa ny. Det är den långa spaken som syns på fotot på rullen i bilden. Jag har provat att ringa men får inget svar mer än telefonväxel. Den är inköpt i mitten på 70-talet innan min första resa upp till Harstad.
          Senast ändrad av lsjonsson; 2019-05-07, 03:18.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera


          • #6
            Click image for larger version

Name:	Ambassadeur 30.jpg
Views:	1233
Size:	66,8 KB
ID:	2505062
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #7
              Upp!
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


              /Stefan

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

                Du som verkar ha koll på Amabbasadeur. Jag behöver en reservdel till en gammal Ambasadeur 30 o var man kan få tag på den. Det är spaken till skivbromsen som har fått sig en törn och den måste jag köpa ny. Det är den långa spaken som syns på fotot på rullen i bilden. Jag har provat att ringa men får inget svar mer än telefonväxel. Den är inköpt i mitten på 70-talet innan min första resa upp till Harstad.
                Fan, jag har något minne av att pappa tog oss med på en omväg genom Norrland när vi ett år var påväg till Sorsele för att köpa reservdel till sin gamla car din rulle. Tydligen hade någon norrlänning köpt hela ABU's reservdelslager på äldre rullar. Pappa är dessvärre död sedan 2016, men ska lyssna med farbror och storebror.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Team_08_trassel Visa inlägg

                  Fan, jag har något minne av att pappa tog oss med på en omväg genom Norrland när vi ett år var påväg till Sorsele för att köpa reservdel till sin gamla car din rulle. Tydligen hade någon norrlänning köpt hela ABU's reservdelslager på äldre rullar. Pappa är dessvärre död sedan 2016, men ska lyssna med farbror och storebror.
                  Beklagar sorgen efter din fars bortgång!

                  Ok! Tack!
                  Tror du att är det någon idé att skriva till ABU o skicka med en bild och se om dom har något minne vem som köpte lagret?

                  Jag har suttit och googlat och försökt hitta någon som gör reklam för reservdelar till Ambassadeur men jag hittar bara till nyare modeller.
                  Senast ändrad av lsjonsson; 2019-05-08, 03:46.
                  Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                  /Stefan

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

                    Beklagar sorgen efter din fars bortgång!

                    Ok! Tack!
                    Tror du att är det någon idé att skriva till ABU o skicka med en bild och se om dom har något minne vem som köpte lagret?

                    Jag har suttit och googlat och försökt hitta någon som gör reklam för reservdelar till Ambassadeur men jag hittar bara till nyare modeller.
                    Det kan ju hända att någon i samlarklubben Rullen vet var du kan hitta reservdelar.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 357 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 614 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 855 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 531 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                    2 svar
                    546 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Robbansfiske  
                    Arbetar...
                    X