Mothugg: Blekinge gäddrike - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mothugg: Blekinge gäddrike

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Coolt

Gratulerar inte alla som har sån flyt(skicklighet också naturligtvis)

Kommentera

Det är ett privilegium att bo i vackra Karlskrona. Om någon saknar fiskepartner har jag ett tjog ställen att visa upp. Bara att PMa mig, alltid fiskesugen. Gädda, torsk, lax eller havsöring.

Kommentera

skulle du kunna ge mej länk till hemsidan där hotelet eller var du nu bodde har info?

Kommentera

På fredag e en fiske helg på dragsö camping inbokad fy fan vad roligt! hoppas vinden ligger rätt!!!

mkt bra skrivit

Kommentera

Tjena Gustav!
            Adressen till våran hemsida är www.dragsosportfishing.se och sen har jag en blogg som jag försöker skriva i lite då och då...däremot så har timmarna på sjön blivit väldigt många om tålamodet att skriva på bloggen inte riktigt blivit vad det borde kanske...

Sidan är rykande färsk och har inte funnits mer än ett halvår så det finns säkert lite stavfel å annat som bör rättas till som jag inte hittat...Om du hittar ngt så är du mer än vällkommen att skicka pm och tipsa..Som sagt så sätter jag ju fisket framför datorn, Ja, fisket kommer iofs först av allt annat oxå!

Fredrik:
            Härligt att höra, jag kommer vara ute på guidningar hela den helgen men om du säger till vilken stuga eller vilket namn ni bokat i så kan jag komma bort å snacka lite skit och så... Vet inte om du varit här förrut, men det skadar aldrig med lite tips om platser etc!
            Hursomhelst så har fisket varit segt den gågna veckan med en liten topp idag då dom flesta lyckades helt okej, själv hittade jag fisken väldigt lånt inne i vikarna och toppade med 95cm och många riktiga gurkor...
            Just nu ser prognosen lovande ut iaf!
            MVH
            Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Patrick.
              Vi har stuga nr 13 och nr 5. Vore jätte trevligt och bra om du ville komma förbi. För vi har aldrig varit där innan så vi behöver alla tips vi kan få
              Vad bra att det ser lovande ut hoppas verkligen vi har turen med oss i helgen. för förväntningarna är inte små hos vissa av oss hehe. Förresten vad är det som gäller förmodar jekbait eller?

mvh fredrik

Kommentera

Hej igen Fredrik!
                Ja vi får hoppas att vädret är med er, idag var det kanon väder med rätt mkt vind och moln/regn, alla båtar har lyckats bra med cirka 20-25 fiskar per båt, minst lika många missade då dom står grunt och har en tendens att "kasta" sig över betet och därmed missa...
                Själv var jag ut ngn timme för att testa nya beten och missade ett riktigt as!

Jag kör mest jerkbait, men det säger inte att andra beten inte fungerar...Så länge dom går att fiska väldigt grunt så kan ni få fisk på dom!
                Jerk och spinnfluga är mina favoriter...Speciellt eftersom dom kompleterar varandra bra enligt mig!
                Om man fiskar 5timmar jerk så kan det vara skönt att "slappna" av med lite spinnfluge fiske så att säga!
                Spinnflugorna var bäst idag för övrigt(lika många hugg på jerk/spinnfluga, men spinnflugorna krokar som en gud!)

MVH!

Kommentera

detta låter ju lovande ¨ får bara åka till närmaste fiskebutik och inhandla några spinnflugor med då synes i helgen då hejsvejs

Kommentera

Vi har spinnflugor på campingen annars Fredrik så inte några problem där!

Kommentera

Tjena! Grymt bra skrivet!
                      Jag och några vänner ska ner till Dragsö camping till gäddfestivalen, är det dig man ska snacka med om man vill ha några hotspots eller? haha!
                      Hur är det där på hösten, vilka färger gäller? Kan tro att det är dova färger men jag kan ha fel!

Skitfiske // Björn

Läs gärna bloggen, teamcpr.blogg.se
                      sigpic
                      www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...