Sjuuukt bra gäddfiske :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjuuukt bra gäddfiske :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Om TS hade ljugit ihop det hela borde det ha dykt upp några stora bitar med. Var själv med om en liknande huggsexa för ett tag se men jag tröttnade efter nån timma.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av esoxlucius666 Visa inlägg
      Har ingen som helst anledning att ljuga om detta! Vet bara att det var det sinnessjukaste fiske jag varit med om i hela mitt liv!!! Mitt personliga rekord på fångade gäddor på en dag var tidigare 32st och det var för ca 10 år sedan, och jag har fiskat i över 30 år. Kompisen hade 43 som PB. Förra året vid ungefär samma tid så fiskade vi där en och en halv dag och då fick vi 80st tillsammans, tror t.o.m att jag skrev om det här. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva sånt fiske igen och absolut inte nåt bättre som vi nu fick vara med om! På slutet var det så att man började fundera på om det var nåt skämt av nåt slag, har då aldrig tidigare haft träningsvärk i armar och axlar efter 2 gäddpass Tro vad ni vill men jag sitter med ett underbart fiskeminne som jag kommer att minnas till min död Och till Barramundi får jag väl avslöja att det var i Västernorrland
      Stort grattis!, jag bor i Västernorrland och har tagit 3 gäddor på en timme som max. Bor jag nära erat ställe?
      KassPåAttHåva

      Abborre: 46cm 1,25kg
      Gös: 77cm 4,56kg
      Gädda: 109cm 10,41kg

      Harr: 590g 40cm
      Öring: 500g+
      Röding: 1,03kg 46cm
      Regnbåge: 2.5kg 53cm
      Havsöring: 4,07kg 78cm

      Kommentera


      • #23
        Kan också intyga att mängden kan stämma. Vi har en sjö här i Boråstrakten där man kan komma upp i 50 gäddor på en 3-4 timmars tur när allt stämmer. Mycket smått dock..


        Grattis till ett grymt fiske!
        Senast ändrad av shank; 2011-09-27, 15:43.

        Kommentera


        • #24
          Avis?

          Kommentera


          • #25
            varför skulle detta vara omöjligt? har själv varit med och snittat över 100 gäddor på en dag på 2 pers 7-8 h.
            räknar man gäddor per timme så kan det ju variera mycket. till exempel kan man ju få 20-30 gäddor på samma plats på 1 timme för att
            det sen är dött i 2 timmar. stämmer allt så blir det antal.
            MaPa fishing team har t.ex. 161 gäddor som rekord på en dag 2 pers.
            2300 nåt på ett år på 2 pers. Det blir 6-7 gäddor om dagen om man skulle fiska varje dag.

            Kommentera


            • #26
              Låter som en helt vanlig dag på sjön)

              Kommentera


              • #27
                Jag började fiska i år och jag började med ströming i nacka strand. jag fiskade två gånger aborre nära på någon annan stan senare och jag blev väldigt intreserad att fiska. jag har köpt nästan alla sorter fiske utrustningar men jag känner inte någon ställe att fiska på hösten och jag vill gärna följa med någon som är duktig på att fiska. jag vill gärna betala hyran om man ska hyra båt eller ska få fiske jort.
                Mvh/Parsa

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Daxe Visa inlägg
                  Då väntar jag mig 10000GäddorPåEnDag.avi snart då! Väntar med spänning! Tack på förhand "Avundsjuk"
                  Vad är det som är problem Daxe?
                  Är det lite svårt att glädjas över killarnas enastående fisketur?
                  Eller är det så att allt det som är bättre än det du lyckats med inom fisket är lögn?
                  I näst kast så .....

                  Kommentera


                  • #29
                    Grattis Grabbar/Gubbar! Hoppas ni får uppleva detta igen och att en själv som nybliven fiskar får uppleva något sådanthär någon gång! Men som sagt stortgrattis!
                    Gädda 2kg, Abborre 0.7kg

                    Kommentera


                    • #30
                      Någon som är avundsjuk kanske??
                      Grattis till 2 otroliga dagar på sjön!!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Arbetar...
                      X