Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
    Nåja, någon dag extra... Det är väl 14 dagar sedan jag var ute och fiskade i ett område som inte är täckt på den sociala kartan Passade på att lägga några spår och spela in. Skickade dem samma kväll. Sedan stod det i en dryg vecka ungefär att spåret var "under reviev". Ett för mig tidigare okänt begrepp men har förstått att det har med att göra att det granskas lite extra innan det hamnar på social map. Sedan några dagar tillbaka är detta ändrat till att det står Social map. MEN det syns ju för attan inte på den sociala kartan...
    Någon mer?
    Ja, jag har med loggar från början av juli som ligger som social map, men som inte finns med på kartan..
    Det står att kartan uppdaterades senast 20/7

Börjar bli irriterande!

Kommentera

• Anders, vilken sjö? skicka PM till mig om du inte vill skriva i tråden.

Vi håller på att ladda upp en stor mängd data i Vänern och Vättern just nu, det skall inte påverka men jag kan kolla för säkerhetsskull

Kommentera

• Jag har logga lite nu i veckan efter jag monterat ett HDS 7 gen 3 men i dessa sjöar ligger det massor av sten efter inlandsisen. Detta medför att djupet varierar mycket då det ligger stenar som är flera meter höga överallt i sjöarna.

Då Insight Genesis har filter som slår in när djup varierar över en viss frekvens så blir resultatet till stor del tomma tracks på Insight Genesis.
        Bör jag meddela vilka sjöar i mitt närområde som har mycket kuperad botten med jättestora stenar efter inlandsisen till Insikt Genesis support så jag slipper vara i kontakt med dom för varje fil jag laddar upp?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Coffe81
          Hallå, När jag skall starta loggningen på lodet (hds 7 gen 3) så finns alternativet "skapa structuremap" urbockat. jag har loggat några gånger med det både i och urbockat, Men märker ingen skillnad på materialet jag laddat upp.

Står säkert i Instruktionsboken, men tänkte om någon direkt vet skillnaden?
          Tack
          StructureMap har ikke noe med Insight Genesis å gjøre. Men hvis du har LSS-ekkoloddgiver tilkoblet så du har sidescan, vil Structuremap legge sidescanbildet oppå kartbildet på HDSen din mens du kjører. Du kan slå dette laget av og på i HDSen.
          Team Colibri

Kommentera

• Hej roger, absolut, om det är väldigt stora stenblock så kan det definitivt bli som du beskriver. Vi har möjlighet att reprocessa alla loggar om man misstänker att det kan bli ännu bättre.

Mvh

Kommentera

• Svenska sjöar är i feet. Några planer på att "rätta" detta till våra mätenheter meter? Eller göra en feet och en meter karta.

Kommentera

• Hej Ulf, det är bara feet på nätet, i enheten så är det meter. Vi kommer göra så att det blir meter också på nätet men det kan dröja ett tag

Mvh

Kommentera

• Min fråga har säkert blivit besvarad längre bak i tråden, men jag är för lat att bläddra igenom 45 sidor. Funkar det med ett gammal hds-5 gen1?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Karlminator Visa inlägg
                    Min fråga har säkert blivit besvarad längre bak i tråden, men jag är för lat att bläddra igenom 45 sidor. Funkar det med ett gammal hds-5 gen1?
                    Nei.
                    Men du kan logge med din Gen 1, så begynn gjerne med det nå så du har masse data den dagen du kan bruke IG-kartet fordi du har byttet til en modell som er kompatibel. Er du ivrig, kan du vinne en Gen 3 også med logger fra din Gen 1. Se www.insightgenesischallenge.com
                    Team Colibri

Kommentera

• Jag har visserligen pm:at Navico, men det verkar som om det är lättare att få svar här, så jag återkommer med en dåres envishet till fördröjningen mellan märkning och verklighet i Social Map. Jag ska inte överdriva, men det är nog en vecka sedan jag var ute och fiskade på ett för mig nytt ställe i min sjö och eftersom det var ett hål där i Social map så loggade jag ett område. Uppladdningen gick snabbt och enkelt, att mergea spåret till min privata karta likaså. Och efter någon dag kunde jag läsa att den nu var på social map. Sedan har det gått några dagar och den syns fortarande inte. Social map ska vara uppdaterad den 3:e augusti och inte därefter. Är det möjligen att ett spår blir märkt Social map så fort den speciella granskningen är klar men att det inte ses förrän nästa uppdatering?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      128 409 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10