Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Coffe81
    Fast testis problem är att sjöarna han laddar ner döps till merge123456 eller socialmap 123456. Oavsett vilken sjö det gäller. I mitt fall som har ett Hds Lod så heter alltid filen från insight socialmap 123456 och när jag packar upp exe filen så heter den,den sjön jag laddat ner. Alltså döps filen i mitt fall om till det korrekta namnet när jag packar upp den och i testis fall så heter den samma sak dvs socialmap 123456 efter att han har packat upp den .
    Helt enig med deg, det egentlige problemet her er at IG bruker feil navn når de kjører "Project based mapping"-eksport her. Det er i det hele tatt endel krøll med IGs eksport om dagen, men ved å droppe mapper til de er på beina igjen så fjerner man en feilkilde.
    Team Colibri

    Kommentera


    • Har nu hittat en lösning på mitt problem med att kartorna inte har samma namn som sjön i fråga. Jag ändrade i inställningarna så att mitt lod nu är ett HDS gen 3, filerna som Insight genererar hetet nu vector istället för Elite. Men det är inga problem för min Elite Ti att läsa dessa filer och nu får jag oxå upp rätt namn när lodet startar så jag vet att det är rätt karta jag laddar.

      Skickat från min D6603 via Tapatalk

      Kommentera


      • Insight Genisis och mac dator ??

        Hej !
        Är typ helt ny på detta
        Är det någon som vet om det går att ladda ner kartor från Insight genisis på sin mac dator
        Jag kan ladda upp men får fa.. inte ner dom
        Datorn hittar inget program att öppna nerladdningprogrammet med typ en exe fil
        Har ett Lowerance Elite 5 hdi
        Har köpt ett 1 år kod till detta, hoppas jag kan lämna tillbaka den då jag inte får det till att funka
        Hjälp :-(

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Holymoses Visa inlägg
          Hej !
          Är typ helt ny på detta
          Är det någon som vet om det går att ladda ner kartor från Insight genisis på sin mac dator
          Jag kan ladda upp men får fa.. inte ner dom
          Datorn hittar inget program att öppna nerladdningprogrammet med typ en exe fil
          Har ett Lowerance Elite 5 hdi
          Har köpt ett 1 år kod till detta, hoppas jag kan lämna tillbaka den då jag inte får det till att funka
          Hjälp :-(
          Har du inge mobil annars? Till Android så finns en app att ladda ner iaf.
          Sen är det bara att sätta in minneskortet i mobilen.

          Om mobilen inte har plats för minneskort så får du köpa en så här.
          2015 Universal 2 in 1 USB OTG Card Reader Adapter Micro USB OTG TF Memory Card Reader Phone Extension Header for Mobile Phone PC
          http://s.aliexpress.com/EvqyQj6r


          Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

          Kommentera


          • En exe-fil skal ikke åpnes med noe program. exe ER et program, i dette tilfellet et program som åpner en fil.
            Team Colibri

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Holymoses Visa inlägg
              Hej !
              Är typ helt ny på detta
              Är det någon som vet om det går att ladda ner kartor från Insight genisis på sin mac dator
              Jag kan ladda upp men får fa.. inte ner dom
              Datorn hittar inget program att öppna nerladdningprogrammet med typ en exe fil
              Har ett Lowerance Elite 5 hdi
              Har köpt ett 1 år kod till detta, hoppas jag kan lämna tillbaka den då jag inte får det till att funka
              Hjälp :-(
              Döp om filen från .exe fil till .zip och sen öppna den med Stuffit eller annat zip program för Mac.

              Googla och du finner svaret hur du öppnar en exe fil på mac.

              Exe filen är egentligen bara ett installatonsscript som packar upp filerna. Så det skall en Mac klara av.

              Kommentera


              • Nu börjar jag ruttna rejält på IG.

                Vad som än hänt under de senaste veckorna (servrar, hackningar, whatnot), så vill jag inte påstå att de tagit ansvar för (betalande) kund.

                Jag kan inte längre göra kartor från mina merges utan får felmeddelande "Map Failed to Generate please try again". När man felanmäler eller mailar IG/Support får man ett svar om dagen. Snabba puckar. Inte alls frustrerande. Nädå.

                Svaret jag får mailledes är "If either your unit's registered serial number or content ID is blank. It will give you an error when generating a map.". När jag kollar My Account finns alla uppgifter där!

                Jag har inte ändrat nåt, DE har gjort nåt. DE är jäääääävligt sega när det gäller att hjälpa.

                Hade jag stått i valet av nytt lod nu hade jag bytt till Humminbird o Autochart för jag är hyffsat trött på IG. Semestern rinner iväg, det fiske jag planerat göra med hjälp av mina egna kartor går om intet o de slöballarna svarar i ETT mail om dagen?

                Service? Fucktards.
                Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2016-07-07, 10:41.
                [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
                -Ta med skräpet hem.
                -Var ödmjuk.
                -Njut. Sluta hetsa o stressa.
                -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]


                http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

                Kommentera


                • Förstår frustrationen.
                  Jag hade själv två månader kvar på min prenumeration på ett C-Map-sjökort som nu gått upp i rök.

                  Off topic: Jag tycker det är fascinerande hur företag (i allmänhet, inte bara Navico) vid sådana här tillfällen totalt misslyckas med kommunikationen till sina kunder. Hade de berättat redan från början vad som egentligen hänt hade kanske förståelsen från irriterade kunder varit större. Men nu riskerar de klart förlora många användare. Man publicerade ett meddelande i samband med "incidenten" och sedan har man inte hört ett knyst på deras officiella kanaler.

                  Kommentera


                  • Jeg blir meget overrasket om du ikke fortsatt får ditt C-Map, det er tross alt ikke din feil at nettbutikken har krasjet. Kontakt support så løser de nok dette for deg.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Jag har en hds5 gen2 och försöker ladda ner från social map.
                      När man registrerar ekolod/plotter vad exakt ska det stå i fältet content I.D. ?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 12:17
                      12 svar
                      2 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 991 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      506 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
                      5 svar
                      409 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Arbetar...
                      X