Börringe, Häljasjön & Yddingesjön har jag aldrig hört talas om.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Baitrunner rulle...
Collapse
X
-
CDan, När jag kände på både interceptorn och Forcen så upplevde jag skillnad, forcen var mjukare i stopp o starten + att den kändes kraftfullare i veven, vilket du verkar ha förklarat..
Någon sopm vet vilken Epix det är som kostar 699:- på berras? UL-size?
Kommentera
-
Okuma har som vana att tillverka rullar som har samma design (i stort) eller bygger på samma "stomme" och ber samma namn, men är helt olika. Det låter invecklat men jag skall förklara vad jag vill säga. Epix finns som baitrunner rulle men också som "vanlig" rulle. Samma sak med Force och Interceptor. I dem serierna utan baitrunner funktion, rullarna finns i dem mindre storlekarna, så kalade UL rullar. Alltså, Berras har kanske, nån Epix ifrån den serie utan baitrunner, på rea. Och på dessa, vanliga priserna börjar från 749kr.
Tyvärr, jag hittar inte på Berras rullen i frågan.Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Vet du var standen ligger??Originally posted by CDan
Vad då Lomma kanal? Vart någonstans finns den? I vilken del av Lomma?
Där vid hamnen så är det en liten kanal som går upp, kanske 300-400 meter innan mynningen så är det massor med stenar och lite längre in stora båtar, fiske-båtar...
I den kanalen menar jag, på sidan mot småbåtshamnen./Lazinko
Kommentera
-
Okuma har insätt att vissa rullar har slagit igenom och för att övertyga en fiskare som har köpt en vanlig Epix, tex, att köpa också den med baitrunner funktion då bygger dem en rulle som är grundat på vanliga Epix, men monterar baitrunner mekaniken och till den nya rullen ger dem samma namn. Då personen i frågan behöver inte övertyggas igen. Han har nåt att referera till: den vanliga Epix som han köpte innan. Om han är nöjd med den vanliga går han och köper den med bitrunner funktion utan att han frågar sig om den "nya" rullen är inte sämre än den "gamla".
Plus att Okuma gör samma sak med dem andra rullarna. När dem presenterar nya modeller dem refererar till andra rullar som har fått genomslag på marknaden. Till ex. dem presenterar Metaloid som en vidare utväckling av Epix, Force har "features" ifrån Epix, osv. Detta gör att folk kan bli okänslig till vilken rulle skulle dem köpa: alla är lika bra. Men den andra sidan av deras reklam gör att folk, omedveten, vill köpa rullar dyrare än vad dem ville från början: om jag köper Longbow för 599kr det skulle räcka, men bara för 100kr till jag kan köpa Interceptor (som är lika bra, kanske bättre, pga. den är en vidareutveckling av Longbow). Men för bara 100till kan jag köpa Force som är en riktig karprulle. Osv... Därför föreslår jag alltid att man tittar mer kritisk på finesser och inte titta så mycket på reklam. Reklamen är gjört att vi skall köpa mer och för att vi skall köpa dyrare. Reklamen är för det mesta subjektiv och inte objektiv. Titta på rullen, klämm på den, fråga andra som har rullen vad dem tycker. Jag går aldrig in i en butik och köper en sak utan att fundera på dem sakerna som jag sa nyss.
Och nu kommer jag till det som jag ville ha sagt i min inlägg: kanske du, Lazinko, skulle kunna nöja dig med Force som kostar 899kr i storlek 50 gentemot Epix som kostar 1099kr. Alltså Force är mer prisvärd än Epix, och jag personlig tycker att Force har en bättre design. Och den T-formad vevknopp gör att den är greppvänlig. Och du sparar 200kr som du kan lägga på annat.
Jag vet att jag har pratat om känsla av att ha och köpa "top of the line" men ibland sådana produkter kostar mer i onödan: man behöver inte dem nya finesserna. Och som qvarnis25 säger: Force är en mkt bra rulle. Epix har bara 5 kullager till (som finns inte på dem viktigaste platserna) och extraspolen är i aluminium. Och för detta att betala 200kr till jag vet inte om det är lönt.Tight lines!
CDan
Kommentera
-
Men den är Höje ån, eller? Kanske den delen kalas för kanal, men den tillhör ån.Originally posted by Lazinko
Vet du var standen ligger??
Där vid hamnen så är det en liten kanal som går upp, kanske 300-400 meter innan mynningen så är det massor med stenar och lite längre in stora båtar, fiske-båtar...
I den kanalen menar jag, på sidan mot småbåtshamnen.Tight lines!
CDan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
670 svar
50 146 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg