Baitrunner rulle... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitrunner rulle...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo, finns ål där också, i Augusti går dem upp där varje kväll o ska sova, då brukar de vara igång!
    /Lazinko

Kommentera

CDan, bra skrivet...låter som om du är i branchen
      Forcen verkar mkt prisvärd, lite synd att den inte fanns i handlen när vi köpte våra. Tror nämligen som du att den är minst lika bra som Epixen, men Jag kan som sagt bar bedömma den rulle jag själv äger.
      Svina lugnt....
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Tack, tack, Push-Up! Nej, jag är inte i branschen. Jag är den kund som alla säljare fruktar: jag ställer många frågor och går runt och klämmer, och vevar, och pilar, och funderar, och jämför, efteråt går jag hem och kollar på nätet och går tillbaka till butiken och ställer mera frågor, och ifrågasätter allt som säljaren säger och till slut köper jag nåt så annorlunda som jag tänkte i början att säljaren blir paff. Nej, jag är ingen lätt kund direkt. När jag köper nåt viktigt jag måste vara 100% nöjd med min köp. Detta betydder inte att alla mina köp är lyckade. Jag bommar också, men inte alls ofta och mkt sällan stora och viktiga köp.

Min filosofi som köpare är följande. Låt oss säga att för att fiska jag kommer fram att jag behöver en enda rulle. Då går jag DIREKT och tittar på rullar i den övre prisklass, därför att priset är icke relevant: jag behöver bara en rulle. Men, om jag kommer fram att jag behöver 10 rullar för att fiska då börjar jag titta på rullar i den nedre prisklassen för att förstå vad jag behöver och efteråt jag börjar kolla på rullarna i högre prisklass tills jag kommer fram vilken är den prisklass som tilltalar mig. Där börjar jag leta efter den rulle som jag vill ha. Jag har det svårt för att betala för nåt annat än kvalité. Märket spelar för mig mindre roll. Reklamen påverkar mig inte alls så mkt. För mindre saker går jag efter reklam (livsmedel tex.) men viktiga saker jag kollar, och kollar, tills jag är nöjd. Jag är ingen impulsköpare.

Reklamen är gjört för dom som är lätt att påverka. Jag menar inte dumma eller sånt. Jag menar dem som har inte kraft eller lust att leta efter fakta och då dem nöjer sig med det som dem får från reklam. Men titta här, på forumet. Man ställer sina frågor och diskutera sina problem med andra. Varför? Pga. många har insett att för att de skulle fiska bekvämt man behöver grejor som skänker komfort coh nöje. Man vill inte anstränga sig i onödan när man fiskar.

Och Forcen jag tycker mkt om. Jag behöver ingen haspel nu men om jag skulle behöva jag skulle köpa Force.
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Amen suck ska du nu ha en sån rulle också??? Du har väl precis köpt en ny? Ha och ha, väst vad dagens ungdom är bortskämd.... Usch och fy! Annat var det på mina tider! Hu! Vet hut, unge!

Kommentera

bäver, du är värre än mig ju. Jag köper inga onödiga grejjer iaf!
            ses..!
            /Lazinko

Kommentera

Jag har tittat på Baitrunners från England nu!
              t.ex Shimano Baitrunner 8000RE.
              Är den bättre än t.ex Epix? samma pris ungefär om man räknar svenska Epix priset och engelska Shimano Priset inklusive frakt!

Sen undrar jag om man ska köra med strl. 5000, 6000,8000 ?
              Har hört att 8000 har skillnaden från 6000 att spolen är större.
              Är det positivt?
              /Lazinko

Kommentera

Ja de e väll en fördel med störe spole. då kan du ha mer lina och du kan kasta längre och fisken om den e stor! kan russssaaaaa iväääggggg
                Fish hard Go PRO

Kommentera

Originally posted by Push-Up
                  CDan, bra skrivet...låter som om du är i branchen
                  Forcen verkar mkt prisvärd, lite synd att den inte fanns i handlen när vi köpte våra. Tror nämligen som du att den är minst lika bra som Epixen, men Jag kan som sagt bar bedömma den rulle jag själv äger.
                  Svina lugnt....
                  Du ska köpa dig en Balzer baitrunner som straff. Seriöst så får du inte mer prisvärd löparrulle för pengarna. Ska visa dig när du kommer o tittar på "du vet vad".

Kommentera

Originally posted by CDan
                    Tack, tack, Push-Up! Nej, jag är inte i branschen. Jag är den kund som alla säljare fruktar: jag ställer många frågor och går runt och klämmer, och vevar, och pilar, och funderar, och jämför, efteråt går jag hem och kollar på nätet och går tillbaka till butiken och ställer mera frågor, och ifrågasätter allt som säljaren säger och till slut köper jag nåt så annorlunda som jag tänkte i början att säljaren blir paff. Nej, jag är ingen lätt kund direkt. När jag köper nåt viktigt jag måste vara 100% nöjd med min köp. Detta betydder inte att alla mina köp är lyckade. Jag bommar också, men inte alls ofta och mkt sällan stora och viktiga köp.

Min filosofi som köpare är följande. Låt oss säga att för att fiska jag kommer fram att jag behöver en enda rulle. Då går jag DIREKT och tittar på rullar i den övre prisklass, därför att priset är icke relevant: jag behöver bara en rulle. Men, om jag kommer fram att jag behöver 10 rullar för att fiska då börjar jag titta på rullar i den nedre prisklassen för att förstå vad jag behöver och efteråt jag börjar kolla på rullarna i högre prisklass tills jag kommer fram vilken är den prisklass som tilltalar mig. Där börjar jag leta efter den rulle som jag vill ha. Jag har det svårt för att betala för nåt annat än kvalité. Märket spelar för mig mindre roll. Reklamen påverkar mig inte alls så mkt. För mindre saker går jag efter reklam (livsmedel tex.) men viktiga saker jag kollar, och kollar, tills jag är nöjd. Jag är ingen impulsköpare.

Reklamen är gjört för dom som är lätt att påverka. Jag menar inte dumma eller sånt. Jag menar dem som har inte kraft eller lust att leta efter fakta och då dem nöjer sig med det som dem får från reklam. Men titta här, på forumet. Man ställer sina frågor och diskutera sina problem med andra. Varför? Pga. många har insett att för att de skulle fiska bekvämt man behöver grejor som skänker komfort coh nöje. Man vill inte anstränga sig i onödan när man fiskar.

Och Forcen jag tycker mkt om. Jag behöver ingen haspel nu men om jag skulle behöva jag skulle köpa Force.
                    Haha..För en duktig säljare är just din typ den lättaste kunden att sälja till.

Kommentera

Ja, det är sannt. Mellan 2 rullar av samma märke och modell men av olika storlekar kan vara bara spolen som är större. Min Longbow 50 är lika stor som Longbow 40, bara att spolen är nåt större. Och större än 60 vet jag inte om du skall behöva, Lazinko. Om du skall ha 0,35 lina på en 80 rulle då får du spola på över 0,500 km och 0,750 km av 0,30 lina. Och 0,40 lina går mer än 0,400 km till. Det går inte att kasta lång med tjock lina och i vanliga fall man använder inte tjockare lina än 0,40 för karp till ex. Du håller på att överdriva dina behöv, kanske. Plus att större rulle är tung.
                      Tight lines!
                      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                      670 svar
                      50 146 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg efc__
                      av efc__

Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
                      17 svar
                      1 854 visningar