Ursprungligen postat av Zebbe
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krokstorlek till gädda?!
Collapse
X
-
Intressant att köra med så veka spön att man måste ha små krokar för att orka kroka. Hur bänder man då upp en gris som tjurar efter botten ? Vissa pratar om att tänka på skadorna därför man har liten krok, men att ge gäddan mjölksyra är helt okej ?
Nu kör ju inte jag heller med 2/0 3/0 som vissa gör, men jag ser inget problem med det heller, iaf vid stor betesfisk. Men kör man med 12 fots känsliga, äckliga karpspön så förstår jag man måste ha tunna krokar för att orka driva ur kroken .
Kommentera
-
Sir Fish a lot. Ta inte allt sa allvarligt det var skrivet med glimten i ogat. Tror dock manga gaddmetare garna gor som de gor i England. Jag tycker Pike and Predator Magazine ar det storsta skamtet av alla fisketidningar. Jag borjar garva varje gang jag laser tidningen. Jag tror helt enkelt manga inte provat storre krokar utan de gor precis som Mick Brown osv
Kommentera
-
De fiskar även med rutiga byxor, säger alltUrsprungligen postat av JohanP Visa inläggHade engelsmännen använt 200 Ibs flätlina och korta och styva båtspön så hade de förmodligen inte fiskat med 4or och 6or....
Kommentera
-
Nej alla använder inte det! Men en hel del använder som någon nämnt 12 fots 2,5-3,5lbs karp/gäddspö. Själv har jag köpt ett par 12 fots 200gr surf spö som ska testas i vår. Har tidigare kört karpspö och 9 fots 70gr spö till båtfiske. Tänkte ha tag i några bättre 9 fotare. Till flötestrollingen har jag kört 9 fots spinnspö vilket har fungerat bra. Det lilla jag har testat. Men där kan jag tänkta mig att testa lite större krok.Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggIntressant att köra med så veka spön att man måste ha små krokar för att orka kroka. Hur bänder man då upp en gris som tjurar efter botten ? Vissa pratar om att tänka på skadorna därför man har liten krok, men att ge gäddan mjölksyra är helt okej ?
Nu kör ju inte jag heller med 2/0 3/0 som vissa gör, men jag ser inget problem med det heller, iaf vid stor betesfisk. Men kör man med 12 fots känsliga, äckliga karpspön så förstår jag man måste ha tunna krokar för att orka driva ur kroken .
Stor krok använde man en del när man va 10 år och hade köptafs med betslås och en krok, Men då va det nog 2/0-4/0 eller något man körde och bara en krok.
. Till det fast frigoligt flöte modell jätte
Kommentera
-
Nej det flesta är rättså överäns bara två som egentligen står helt utanför vad vi andra tycker.Ursprungligen postat av CGA.Erasmie Visa inläggman blir ganska kluven av att läsa denna tråden...
alla säger olika, vem ska man tro på? 
Kommentera
-
Ett tag tyckte jag du hade mycket bra att säga men nivån på dina inlägg sjunker hela tiden. Både i denna och andra diskussioner.Ursprungligen postat av JenkPasi ksn du forklara for de hjon som inte fattar att man vill att betesfisken ska se lattfangad ut. De som satter krok for att betesfisken ska bete sig normalt har ju fattat nada som vanligt. Hjon
Bara att gratulera till din nya status som stor hjon på detta forum!

Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)Äntligen en lite större fisk. Har ni fått några större sutare på kroken i år?1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2025-05-17, 12:24 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
|
656 svar
49 308 visningar