Duger gammal ambassadeur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Duger gammal ambassadeur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG?
    Man kan väl lugnt konstatera att i just den här frågan finns det inget "rätt eller fel". Vilken hand man vevar eller kastar med spelar ingen roll alls, bara man trivs med det...
    Har man problem med finmotoriken ska man naturligtvis köra det som känns bäst... Fiskar man öring, som ofta står mycket grunt, kan man inte vevvla med att byta spöhand eller andra dumheter.

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
      veven sitter INTE på fel sida! det är lite av en "trendgrej" att veven måste sitta på vänster sida. testa dig fram och avgör själv. jag kör med högervevat (och många andra också) och det fungerar alldeles utmärkt. det handlar mer om din egna upplevelse än vad andra säger att man "måste" göra. lycka till och håll dig borta från dom riktigt tunga jerkbetena (120-175g) med din rulle.

Utmärkt och utmärkt....Unaz kanske har tänkt fånga större gäddor än 1,2 kilo.....
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
        Utmärkt och utmärkt....Unaz kanske har tänkt fånga större gäddor än 1,2 kilo.....
        och med glädje har jag undervisats och guidats av den store gäddkungen BBRF i hans hemmavatten hela 2ggr, och resultatet var helt enastående. förutom det sedevanliga (enligt andra) BBRF-trasslet och tappade drag, så fightade BBRF upp mäktiga gäddor, medans jag min amatör fick endast 50% så många. jag hoppas att när det är min tur att guida dig, på åland, så ska resultatet åtminstånde hamna i närheten. men är det ngt jag lärt mig så är det att där BBRF säger att det finns gädda, där finns det också gädda! eller???
        Senast ändrad av ALQ; 2005-01-08, 12:32.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
          och det håller inte rullen för då eller?
          Tjenare bruden! Bjud på Gravlax!

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
            Har man problem med finmotoriken ska man naturligtvis köra det som känns bäst... Fiskar man öring, som ofta står mycket grunt, kan man inte vevvla med att byta spöhand eller andra dumheter.
            Trodde inte man kunde ha problem med öring? Enda problemet är väl att de dyker upp som bifångster vid gäddfiske ibland...

Kommentera

Trodde inte man kunde ha problem med öring? Enda problemet är väl att de dyker upp som bifångster vid gäddfiske ibland...
              Problemet är nog ,som sagt, finmotoriken. Varför skulle man annars trolla?
              Ge vänstervevat på multin en chans KG? även om det känns ovant första timmarna kommer du inte att ångra dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
                Problemet är nog ,som sagt, finmotoriken. Varför skulle man annars trolla?
                Ge vänstervevat på multin en chans KG? även om det känns ovant första timmarna kommer du inte att ångra dig.
                Jag har både vänster och högervevade multirullar, ingen av dom ställer till några som helst problem...

Kommentera

Jag har både vänster och högervevade multirullar, ingen av dom ställer till några som helst problem...
                  Då är allt frid & fröjd förutom dom "jobbiga" bifångsterna...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  4 278 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B