Duger gammal ambassadeur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Duger gammal ambassadeur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ALQ
    nej nej nej! kontentan är att det går hur bra som helst att byta hand innan invevning. jag kastar med höger och vevar med höger, och det fungerar hur bra som helst.
    Du menar kastar med höger och reder ut skatbona med höger

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
      Du menar kastar med höger och reder ut skatbona med höger

nä du min vän! dina skatbon får du faktiskt reda ut själv! även om jag är fiskare av sådan dignitet att jag i princip skulle kunna både drar stora gäddor OCH reda ut dina trassel (förmodligen simma ut och hämta dina spön också) så får du lov att försöka på egen hand!
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

nej nej nej! kontentan är att det går hur bra som helst att byta hand innan invevning. jag kastar med höger och vevar med höger, och det fungerar hur bra som helst.
        Ja, ja, ja! Kontentan är att man skall inte behöva byta hand efter att man kastar: man förlorar tid, det kan bli skatbo (som FRB skojade om), det kan bli vad som helst.

Det som jag skrev var att om man är van på ett sätt som funkar ser jag absolut ingen anledning att försöka köra på annat sätt. Det går mkt bra att köra vänstervevad om man är högerhänt. Man skall inte byta nåt som funkar!

Jag skall aldrig mer köpa någon högervevad rulle i framtiden. Jag ser ingen mening. Och kom ihåg: jag har (av misstag) 2 vänstervevade multi som jag använder, men "motvillig". För mig vänstervevad funkar perfekt!

Till exempel, Rex Hunt kastar och vevar med vilken hand som helst. Snacka om proffs! Men han har också fiskat i 50 år eller sånt.
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

skatbon är inget som FRB skämtar om! det rex hunt har i fiskeerfarenhet har också FRB fast i skatboerfarenhet. den "tid" det tar att byta hand gör mig inget, då jag inte har lust att stressa när jag fiskar. och vad det gäller skatbon så ser jag ingen större risk, det handlar snarare om att man kastar fel.

Ursprungligen postat av CDan
          Ja, ja, ja! Kontentan är att man skall inte behöva byta hand efter att man kastar: man förlorar tid, det kan bli skatbo (som FRB skojade om), det kan bli vad som helst.

Det som jag skrev var att om man är van på ett sätt som funkar ser jag absolut ingen anledning att försöka köra på annat sätt. Det går mkt bra att köra vänstervevad om man är högerhänt. Man skall inte byta nåt som funkar!

Jag skall aldrig mer köpa någon högervevad rulle i framtiden. Jag ser ingen mening. Och kom ihåg: jag har (av misstag) 2 vänstervevade multi som jag använder, men "motvillig". För mig vänstervevad funkar perfekt!

Till exempel, Rex Hunt kastar och vevar med vilken hand som helst. Snacka om proffs! Men han har också fiskat i 50 år eller sånt.
          achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

WORD!!!

Iof är jag vänstehänt och kastar därmed med vänster arm och vevar medhöger när det gäller spinn. Vid haspel vevar jag med vänster och kastar med vänster, byter alltså grepp under kastet UTAN minsta problem.
            sigpic

Kommentera

kastar med vänster och vevar med höger både med haspel och multi.

Tråden har spårat ur lite nu känns det som..

Efterföljaren till SIX rullen bör väl logiskt vara 7 tyckte jag såg en sådan idag, är de bra? kostar 700:- SIX såg hyffsad ut den med, vad ligger de på i pris som bättre begagnade? någon som vet?

Kommentera

Ok för att tillägga så tror jag att rullen duger utomordentligt till ditt behov som förhoppningsvis nyfrälst jerkare. Vad finns det för alternativ annat än att köpa en ny rulle, och ambassadeurerna har inte förändrats mycket genom åren. Så börja du med den rulle, går alltid att uppgradera med en annan rulle efterhand om du märker att jerk är något du vill fortsätta med.
                sigpic

Kommentera

Man kan väl lugnt konstatera att i just den här frågan finns det inget "rätt eller fel". Vilken hand man vevar eller kastar med spelar ingen roll alls, bara man trivs med det...

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
                    kastar med vänster och vevar med höger både med haspel och multi.

Tråden har spårat ur lite nu känns det som..

Efterföljaren till SIX rullen bör väl logiskt vara 7 tyckte jag såg en sådan idag, är de bra? kostar 700:- SIX såg hyffsad ut den med, vad ligger de på i pris som bättre begagnade? någon som vet?
                    SIX är, som tidigare nämnts, en snikvariant av 6000. Men den är bara marginellt snikig och bör därför vara marginellt billigare än en 6000 av samma årsmodell. med tanke på att SIX (inte att förväxla med SIX Star) har 15 år på nacken så ska de vara riktigt billig.
                    En SEVEN blir förstås lite dyrare på samma sätt som 7000 är dyrare än 6000 men några exakta siffror är svåra att ge. Jag tycker dock att 300 för en SIX och 500 fför en SEVEN är rimligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                      Man kan väl lugnt konstatera att i just den här frågan finns det inget "rätt eller fel". Vilken hand man vevar eller kastar med spelar ingen roll alls, bara man trivs med det...
                      du är så vis!
                      achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg