Ursprungligen postat av Sälstryparn
Visa inlägg
Du är den första människa jag hört vara negativt inställd till finska Buster och Silver Hawk-båtar....
De två Silver Hawk-båtar jag ägde åren 1992 - 1998 var otroligt sjösäkra båtar och helt underbara att fiska i... Den ena Silver Hawken köpte fiskeguiden Johan Abelsson... en av Europas skickligast Laxfiskare... av mig och den andra Silver Hawken sålde jag till en annan fiskeguide och köpte år 1998 en Buster Magnum därför att vi ofta var fyra personer med mycket utrustning när vi trollade Lax och Havsöring mellan Eggegrund och Örskär....
Buster Magnumen har utan minsta problem varit med mig och mina fiskekompisar vid fiske i Sverige från Hanöbukten i söder till Hornavan i Norr samt i Norge från Trondheimsfjorden i Söder... Saltstraumen... till Kvalsundet i norr....
Varken U-båt eller speciellt trögdriven är min Buster Magnum som jag äger idag!! Med 2 personer ombord gör den 46 knop i lugnt vatten med min 150 hkr 2-takts Yamaha-motor. Motorn är kanske lite törstig men 46 knop duger som maxfart för mig..
Side-By-Side med 150-hästarn på Buster Magnumens akterspegel sitter en 15 hkr 4-takts Yamaha som trollingmotor och det är den motorn som används vid 95 % av fisketiden...
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand

Lämna en kommentar: