Cobb, hur många jerkbaits har du testat?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mest under/överskattade wobbler ellr jerk
Collapse
X
-
Som ni säkerligen kan förstå så har jag inte testat många jerkbeten eftersom jag är ganska ny inom området.
Men det är ren fakta, att cwc:s Buster Jerk är är ruggigt bra bete. Bra pris, verkligen lättjerkat etc etc. Och det fångar väldigt mycket fisk. Kollar man i t.ex FS:s fotoalbum och slår ut på vilka beten gäddorna är fångade på så är buster högt upp i listan, antagligen högst (har inte räkna så kan inte säga 100%).
Min åsikt.
over
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CObbSom ni säkerligen kan förstå så har jag inte testat många jerkbeten eftersom jag är ganska ny inom området.
Men det är ren fakta, att cwc:s Buster Jerk är är ruggigt bra bete. Bra pris, verkligen lättjerkat etc etc. Och det fångar väldigt mycket fisk. Kollar man i t.ex FS:s fotoalbum och slår ut på vilka beten gäddorna är fångade på så är buster högt upp i listan, antagligen högst (har inte räkna så kan inte säga 100%).
Min åsikt.
over
Men gud, vilket bete tror du används mest?Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Cobb, lovar att minst 50 % som jerkar och lägger in bilder på FS, bara använder BJ. Och ifall du ex skulle fiska med ex punnsiher skulle du få lika mycket fisk som när du använder BJn tror jag !
Lägger till: Tror du skulle få mer fisk eftersom du kan fiska den båda ytligt och djupt !Senast ändrad av Bigfisher; 2006-08-10, 18:49.bf
Kommentera
-
Personligen så tycker jag wobbler överlag är ett överskattat bete men det beror på mina resultat med dessa. Om jag ska välja någon som är överskattad av alla så får jag säga Zalt, kan nog räkna de gäddor jag tagit med Zalt på mina ena hands fingrar och då har jag ändå gett dom chans på chans.
Men det är väl så helt enkelt i de två sjöar jag fiskar mest i. Det kan säkerligen också bero hur jag fiskar betet.
Mina favoritdrag är Storms jiggar som efterliknar mört/abbore/gädda, det enda negativa med dom är hållbarheten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CObbvad spelar det för roll hur många det är som använder det? Eftersom det funkar så bra som det gör, så är det många som kör på det.
Sjävl tycker ja buster bara ger massa småfisk, men såklart att den ger stora också för att massa folk nöter timmar efter timmar med dem.
Har ett par kompisar som jerkar mkt och dem har i princip bara slider/buster men visste inte ens va tex attitudbaits va för nått..
Cobb det spelar ingen roll men vilka jerkar har du testat och fått fram att bustern slår?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 210 visningar
1 gilla