Mest under/överskattade wobbler ellr jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mest under/överskattade wobbler ellr jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mest underskattad måste den gamla hederliga spinnaren vara. Levererar alltid bra.

Kommentera

Undrar bara hur fan ett bete som fångar mycket fisk kan vara överskattad? Jag trodde att det var tvärt om. För mig är ett överskattat bete något som man väldigt sällan får fisk på, samtidigt som det görs väldigt mycket reklam för betet. Sedan är skillnaden mellan överskattad och underskattad hårfin. Men enligt mig så är zalt överskattad, delvis för att jag inte får någon fisk på det. Kanske för att jag inte allt för ofta använder det men jag tycker att zalten har fått sämre gång än vad den hade för ca 5 år sedan.

Kommentera

under å överskattad

Jag vet egentligen om det finns några över å underskattade beten.
        Det har väl lite vem som håller i spöt.
        Ang zalt så funkar den i kanon i min hemmsjö men jag får nada på andra ställen! Sen har vi koohornen! Den har jag trälat med hela våren å sommaren å inte fått ett nafs ens sen rätt var det var satt tekniken nu levererar den varje gång. Ett bete som jag får grymt bra på är Jeppan jerk oxå det hos lundgrens. Ta pigen som jag höjer till skyarna medans polarn oftast svär å spottar på sina. Det här med busterjerkarna så är det ju ett perfekt nybörja bete det är billigt funkar för dom flesta (dock inte för mig) däremot inte så roligt efter ett tag då det är lite för lättfiskat! Om vi ändå fortsätter på med lite olika beten så har vi cobb och smuttlyn som jag har lite varierat resultat med . Tycker bara att dom är lite för tunga så nacke å rygg far lite dåligt efter en hel dags jerkande! Brukar rek runt 100 gr till dom som frågar om beten tycker att det finns otroligt mycket kul i den klassen! Sen har vi det här med färger där är det ju lika dant. Smaken är som röven "klöven".
        Jag har gått från att älskat firetiger till att alldrig fiska med dom färgerna nu för tiden. Det är mest mörka å dova färger nu för tiden.
        Så ut å nöt med det man trivs med å framförallt ha kul på sjön.
        Pigstick+ Pig jr what can go wrong!

Kommentera

[QUOTE=donsko]Bulldawg är i min mening det klart mest överskattade betet. Förutom att det är snordyrt så har fisketidningar och folk här på forumet höjt det till skyarna som ett superbete. Särskilt bra ska det vara att långsamt fiska hem i kalla vatten... Jag har väl tagit några gäddor på det men har tappat tron på betet totalt... ( Betyget blir väl inte bättre av att glupska gäddor sliter av stjärten heller...)QUOTE]

Bulldawg är de mäst underskattade.
          många här på FS har skrivit att BD inte fångar någon fisk osv,de är ju bara för som fiskar den fel om man fiskar den rätt får man mycket fisk och gryma fiskar!!!!betet är soklart ett av de bästa gummibetena!

varför har du tappat tron för betet?
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Jag tycker att det är lite märkligt att så många tycker att ett bete är överskattat eftersom det är för "lättfiskat". I enlighet med det resonemanget borde ett bete vara ännu bättre om man byter ut krokarna mot stl 18 eftersom det gör det ännu svårare att fiska med = roligare.
            Jag tycker att det luktar ren snobbism. "Bustern suger eftersom det är något man börjar jerka med och jag vill visa att jag är erfaren genom att säga att det är bättre med handgjorda amerikanska jerkar". Lite åt det hållet. Själv har jag inte haft något bra fiske på BJ och kan mycket väl förstå att det är roligare och mer känsla att fiska med de dyrare handgjorda; jag gör det själv. Men det betyder inte att jag tycker att BJ är överskattad. Och jag skulle aldrig tycka att ett bete var för "lättfiskat". I så fall byter jag hellre till en högervevad multirulle och jerkar med min defekta hand (vänstern). Och skulle det i så fall göra det finare och bättre?
            "Att jerka med sin svärdshand är bra för nybörjare men sen blir det för lättfiskat. De riktigt coola fiskar med spöet i röven eftersom det är skitsvårt" (ofrivilligt skämt).

Kommentera

[QUOTE=-GäddUngeN-]
              Ursprungligen postat av donsko
              Bulldawg är i min mening det klart mest överskattade betet. Förutom att det är snordyrt så har fisketidningar och folk här på forumet höjt det till skyarna som ett superbete. Särskilt bra ska det vara att långsamt fiska hem i kalla vatten... Jag har väl tagit några gäddor på det men har tappat tron på betet totalt... ( Betyget blir väl inte bättre av att glupska gäddor sliter av stjärten heller...)QUOTE]

Bulldawg är de mäst underskattade.
              många här på FS har skrivit att BD inte fångar någon fisk osv,de är ju bara för som fiskar den fel om man fiskar den rätt får man mycket fisk och gryma fiskar!!!!betet är soklart ett av de bästa gummibetena!

varför har du tappat tron för betet?
              asså vad ska man välja, ghosttail eller bd ?

Kommentera

[QUOTE=CObb]
                Ursprungligen postat av -GäddUngeN-

asså vad ska man välja, ghosttail eller bd ?
                Ingen men måste du ha en så ta hell-tailen den är lite mer allround tycker jag
                Pigstick+ Pig jr what can go wrong!

Kommentera

[QUOTE=Fredrik j]
                  Ursprungligen postat av CObb
                  Ingen men måste du ha en så ta hell-tailen den är lite mer allround tycker jag
                  tycker HT sjunker så jävla sagta men alltid bra att ha en sån!

köp en BD ist för en GT
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

alright.. ska tänka på saken

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 248 visningar