Mest under/överskattade wobbler ellr jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mest under/överskattade wobbler ellr jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av gösfiskaren
    cobb, vem sa att spenat eller ärtsoppa vad dåligt`? mumma !
    Men grejjen är, att som dom flesta säger så är Buster jerk ett bra bete, fångar gott om fisk, funkar ofta. Många använder bara det betet, och därför får dom bara fisk på den. Ifall dom skulle börja testa olika beten så skulle dom säkert hitta beten som är bättre och sämre, iallafall vissa dagar. Men eftersom att dom aldrig provar något annat bete, iallafall inte helhjärtat så blir liksom Busterjerk värsta guden för dom och den fiskas med självförtroende och man tror på betet till 1000%. Och tron på betet som sitter i tafsen är nästan lika viktigt som betet och teckniken!
    äru på ?
    ja är på, absolut.. det exemplet du tar upp att vissa bara använder bustern, då är det överskattat av denne person i fråga, men för de allra flesta som har lite fler beten, då tycker ja verkligen inte att det är överskattat.. det är ju liksom grymt i 9/10 lägen.

Äru på?

Kommentera

Jag håller med många andra i tråden, det mest överskattade betet är helt klart Buster Jerk. Många avgudar Bustern och fyller flertalet lådor med endast detta bete.

Speciellt inom gäddfiske ser jag ingen som helst anledning att fylla en eller flera lådor med exakt samma bete. Inom fisken efter andra arter ex. gös upplever jag mer att just enstaka färger kan fånga fisk medan andra liknande färger av samma bete går bet, men inte alls samma inom gäddfisket varav det är helt onödigt att ha fler än typ 5 av varje färg och istället satsa på flera betesmodeller (förutsatt att man klarar av att hantera allt man har).

Dom mest underskattade betena skulle jag nog säga är Bulldawgen (och i överhuvudtaget djupt gäddspinn) samt Bucktails (för dåliga ljusförhållanden och taskig vattenkvalite).

Till Cobb:
      Prova vilket annat bete som helst så kommer du upptäcka att väldigt många beten är minst om inte bättre än Buster Jerken! Bustern är dock klockrent nybörjarbete men jag tröttnade på det fort och fiskar numera aldrig mer det. Beställ lite coola beten du gillar från muskyshop så kommer du nog aldrig mer att fiska Bustern

Kommentera

Till Cobb:
        Prova vilket annat bete som helst så kommer du upptäcka att väldigt många beten är minst om inte bättre än Buster Jerken! Bustern är dock klockrent nybörjarbete men jag tröttnade på det fort och fiskar numera aldrig mer det. Beställ lite coola beten du gillar från muskyshop så kommer du nog aldrig mer att fiska Bustern [/QUOTE]

ska skaffa lite cobbs, har dock inte blvit av ännu. Blir jag nöjd?

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
          Till Cobb:
          Prova vilket annat bete som helst så kommer du upptäcka att väldigt många beten är minst om inte bättre än Buster Jerken! Bustern är dock klockrent nybörjarbete men jag tröttnade på det fort och fiskar numera aldrig mer det. Beställ lite coola beten du gillar från muskyshop så kommer du nog aldrig mer att fiska Bustern
          ska skaffa lite cobbs, har dock inte blvit av ännu. Blir jag nöjd?[/QUOTE]

Extremt nöjd.

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike
            ska skaffa lite cobbs, har dock inte blvit av ännu. Blir jag nöjd?
            Extremt nöjd.[/QUOTE]

hehe va bra, nån bra att börja med, lättjerkad?

Kommentera

cobb, knappast 9/10 gånger heller. hur ska du kunna veta det när du lärt dig och använt ett annat bete?
              Jag säger bara, glid in på www.lundgrensfiske.com och kolla webbshopen. Där har du nog svergies bredaste sortiment av jerkbaits!
              bf

Kommentera

~

Ursprungligen postat av MastaPike
                Jag håller med många andra i tråden, det mest överskattade betet är helt klart Buster Jerk. Många avgudar Bustern och fyller flertalet lådor med endast detta bete.

Speciellt inom gäddfiske ser jag ingen som helst anledning att fylla en eller flera lådor med exakt samma bete. Inom fisken efter andra arter ex. gös upplever jag mer att just enstaka färger kan fånga fisk medan andra liknande färger av samma bete går bet, men inte alls samma inom gäddfisket varav det är helt onödigt att ha fler än typ 5 av varje färg och istället satsa på flera betesmodeller (förutsatt att man klarar av att hantera allt man har).

Dom mest underskattade betena skulle jag nog säga är Bulldawgen (och i överhuvudtaget djupt gäddspinn) samt Bucktails (för dåliga ljusförhållanden och taskig vattenkvalite).

Till Cobb:
                Exakt det jag har försökt få fram men du lyckades i ett!

Kommentera

Bulldawg

Bulldawg är i min mening det klart mest överskattade betet. Förutom att det är snordyrt så har fisketidningar och folk här på forumet höjt det till skyarna som ett superbete. Särskilt bra ska det vara att långsamt fiska hem i kalla vatten... Jag har väl tagit några gäddor på det men har tappat tron på betet totalt... ( Betyget blir väl inte bättre av att glupska gäddor sliter av stjärten heller...)

Vad gäller BJ så tycker jag att det är ett fantastiskt bete (både som Jerkbait och spinn) , roligt att stå och dra fisk bredvid kompisar som inte har den... Säger dock inte att den är det bästa betet...
                  Det ordnar sig!

Kommentera

Finns många och åter många kanonbeten på marknaden idag både i plast och trä ämnade för olika situationer och förhållanden. Bustern är en av dessa.
                    Bustern är otroligt lättfiskad samt passar till de flesta jerkspö typer och till alla årstider. Där av många användare. Men skulle den inte leverera så skulle den självdö. Tycker också att kvaliten med extra tjock plast samt genomgående tråd och hyfsad lack gör Bustern till ett rätt hållbart bete.
                    Givetvis är jag partisk i denna fråga då jag jobbar för CWC, inget att hymla om.
                    Nu till hösten kommer Bustern i Shallow Runner, med grym belly flash.
                    Jobbar från ytan till ca 1m.
                    Nu blev det lite reklam men det tror jag ni tål.
                    Skitfiske på Er allihopa.
                    Trumman

Kommentera

Håller med om att Buster-Jerk är ett kanon bete i många sammanhang. Men förstår samtidigt inte dom som fyller upp en hel låda med dom. Tycker zalt är det mest överskattade gäddbetet.
                      http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 247 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B