Börja med multirulle, duger detta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja med multirulle, duger detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SneakyBastard Visa inlägg
    Förslag på var man hittar en sådan högervevad till rätt pengar?
    Synd att du är vänsterhänt, annars är detta ett klipp. men kolla deras sida kan väl finnas rullar för vänsterhänta också

Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
      Synd att du är vänsterhänt, annars är detta ett klipp. men kolla deras sida kan väl finnas rullar för vänsterhänta också

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...Tilbud!!!.html

Damn hade för mig dom hade 200 också... illa, var ovaksam, sorry för tidigare inlägg..

Kommentera

Fasiken Simpzen, Du hinner alltid in 2 sek före medans jag skrivet å säger samma sak

Deras tillbud gäller 301 - 201
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Hur vet man vilken dragvikt rullarna pallar för? Jag ska inte Jerka med grejorna utan vanligt fiske, lite trolling osv. Alltså dragvikter på max 60g

Kommentera

Ja, alltså den vikt rullarna pallar står inte utan det får man fråga t.ex. handlaren, eller folk som testat rullarna. Det är iaf så jag brukar få reda på vad rullarna klarar/inte klarar.

Dock så ska man ta alla svar med en nypa salt, säger handlaren ja den klarar nog upp till 100g så är det nog inte den vikten du bör kasta utan runt 70-80g max för att få rullen att hålla.

Ang axe's inlägg, vänsterhänt måste man ju inte vara för att ha högervevad rulle:P

Kommentera

Ang axe's inlägg, vänsterhänt måste man ju inte vara för att ha högervevad rulle:P

Näähäää då trodde jag fel, men va konstigt varför hålla i spöt med vänster hand om man är högerhänt

Redan som liten grabb så började jag fiska haspel och den största orsaken va ju att alla multirullar va bara gjorda för vänsterhänta, har alldrig riktigt fattat varför. Läste en förklaring en gång att han som tog fram prototypen, alla rullars urmoder var vänsterhänt och alla som började kopiera, däribland ABU, kopierade rakt över och ingen tänkte tanken utan alla trodde att de va så det skulle va. Hela mänskligheten blev lurad av ett missförstånd.

Kommentera

Ursprungligen postat av SneakyBastard Visa inlägg
                Hur vet man vilken dragvikt rullarna pallar för? Jag ska inte Jerka med grejorna utan vanligt fiske, lite trolling osv. Alltså dragvikter på max 60g
                Det finns inget skrivet om det.
                Om du har en fråga om en specifik rulle, då kommer du förmodligen att få ett bra svar här på FS.
                Häls /T

Kommentera

Såg någon nämnde sx/stx rullar för beten upp till 50/60 gr, dom är gjorda för lätt spinn, skulle enligt egen erfarenhet inte kasta över 25gr med dom,, Inshoren är väl mer lämpad i så fall.

Kommentera

Fråga:
                    Kan man få helt ok kastlängder med en inshore och ett 12g drag? Faktum är att vi fiskade med lite för stora drag då när jag fick klämma och känna på den. Häls /T

Kommentera

10-60gr blir nog lite knepigt om man ska ha Abu,, Revo förutom Inshoren och Torron är ju klassade för lätt spinn, numera är dom ju även vänliga nog att skriva ut det,, jag har vetat det länge men fick själv betala för den erfarenheten eftersom ingen visste det

Själv skulle jag ta en curado om jag fick välja mellan rullarna som nämnts ovan, men om trådskaparen vill ha Abu i viktspannet 10-60 finns nog bara Inshoren av lågprofilarna.... Torron blir för stor och en sx/stx är inte rekommenderade för beten över 25gr.
                      Kastlängder beror ju mest på vilket spö man kör med eller hur?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 647 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13