Jag hade för mig att ts ville ha en högervevad rulle?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Börja med multirulle, duger detta?
Collapse
X
-
Alltså nu är det högervevat jag söker. De flesta ställen där man hittat de rullar ni talar er varma för har tillbud på vänstervevade, men har inga högervevade öht i lager (utgående modell???).
http://www.xxl.se/fiske/fiskerullar/...nshore-1060806
Den förefaller dock ha veven på rätt sida. Men hur kommer det sig att Inshore inte finns med i ABUs katalog? Samma sak med Curadon i Normarks. Där är ju bara 2 lågprofil multi i den katalogen från Shimano.
Enligt de tipsen jag fått från er så är det bara "gamla" utgående grejor som gäller för lite mellantungt fiske. Vill ni mena att ABU idag inte har några lågprofilrullar (förutom Toron) som duger för kastvikter uppåt 60g? Det låter som hål i huvudet enligt mig. Det är ju precis DÄRFÖR som jag kollar på multi, för att slippa få ont i fingret när man fiskar kralligare gäddrag.
Samma sak med Shimano tydligen. 2, TVÅ?! rullar att välja på??
Rätta mig gärna om jag har fel då jag enbart genom att googla och läsa på detta forum försökt bilda mig en uppfattning i ärendet. Eller är man helt hänvisad till fullstora rullar för sådant fiske?
Jag personligen kan ju tycka att rullar som ABU Revo MGX, ABU Premier och Revo SX borde palla drag uppåt 60g med tanke på att det inte står något om dragvikt i rullbeskrivningarna. Vad är det som avgör? Går något sönder?
Kommentera
-
delar i rullarna, storlek på spole(för grövre lina) , erfarenheter att man drillat/fastnat och IAR lager har gett sig.
Curado E heter Chronarch E nu , men revo inshoren vet jag inte vrf den inte är med. dock så vet jag att det finns Orra inshore , lite större spole än STX/S/SX.Senast ändrad av Sebwantsfish; 2012-03-10, 14:26.
Kommentera
-
Men om Orra Inshore bara skiljer på spolstorleken mot STX så kan jag lika gärna köra på någon av de andra. Ser inget behov av att ha en spole som rymmer 200 meter 0.40-lina när jag enbart tänkt spola på 110 meter 0.28.Ursprungligen postat av Sebwantsfish Visa inläggdelar i rullarna, storlek på spole(för grövre lina) , erfarenheter att man drillat/fastnat och IAR lager har gett sig.
Curado E heter Chronarch E nu , men revo inshoren vet jag inte vrf den inte är med. dock så vet jag att det finns Orra inshore , lite större spole än STX/S/SX.
Kommentera
-
Om du läser infon under rullarna i nätbutiker är det många som skriver ut att Revo är gjorda för lätt spinnfiske,,, om butikerna får reklamationen på Amb rullar brukar 8 av 10 va lågprofil.... Konstruktionen är för vek om du skall kasta beten över 40 gr, rekommenderad betesvikt max 25gr...
Att saker inte finns med i katalogerna betyder inte att dom slutat tillverkas bara att dom inte tas in i Sverige,
Kommentera
-
Jag menade att dem kanske byggde Orra inshoren för att sluta med Revo inshoren,Ursprungligen postat av SneakyBastard Visa inläggMen om Orra Inshore bara skiljer på spolstorleken mot STX så kan jag lika gärna köra på någon av de andra. Ser inget behov av att ha en spole som rymmer 200 meter 0.40-lina när jag enbart tänkt spola på 110 meter 0.28.
och det ända jag vet om den är att den har tar mer lina.
Kommentera
-
Hur är detta möjligt?! Är jag ensam om att vara intresserad av lågprofilrulle för lite kralligare betesvikt? Jag menar annars borde väl importörerna ta in, alternativ tillverkarna producera något som passar i den storleken. Se mitt förra inlägg. Är alla andra verkligen mer intresserade av en normalstor rulle? Jag tycker de är skitfula och klumpiga i jämförelse. :-/Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggOm du läser infon under rullarna i nätbutiker är det många som skriver ut att Revo är gjorda för lätt spinnfiske,,, om butikerna får reklamationen på Amb rullar brukar 8 av 10 va lågprofil.... Konstruktionen är för vek om du skall kasta beten över 40 gr, rekommenderad betesvikt max 25gr...
Att saker inte finns med i katalogerna betyder inte att dom slutat tillverkas bara att dom inte tas in i Sverige,
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
277 386 visningar