Vad för jerkset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad för jerkset?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Jag tycker Buster Stiff har för kort bakhandtag.
    Då tycker jag 6" Berkley Selection Series 100gr med längre bakhandtag är betydligt skönare (och till samma pengar ungefär).

Polaren fick byta ut sitt Buster Stiff efter halva förra sommaren då hela rullfästet lossnade och snurrade runt spöt.

Ang val av rulle så är JB klockren!
    Billig och stark!
    Absolut, Bft Stiff har kort bak handtag, men vissa föredrar det. Dessutom Foam handtag om man ska vara petig, tycker dock det är bra som nybörjar spö.

Tråkigt med spön som krånglar, men konstigt att rullfästet lossnade, hört att topögglan kan lossna men inte rullfästet. Fick han ett nytt på garanti/reklamation då?

Kommentera

Givetvis fick han ett nytt.
      PO:s här i Sundsvall är klockrena att ha o göra med så det är aldrig ett problem om man får trubbel.

F-n, polaren fick tom ett löfte från dem för något år sedan att om han inte var 100% nöjd med spöt han köpte så var det bara att lämna tillbaka (fast det var använt).
      Blev dock kvar då han var toknöjd !

Kommentera

Funkar en ambassadeur 4501 cs pro rocket att jerka med eller är den för klen?

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddjoel Visa inlägg
          Funkar en ambassadeur 4501 cs pro rocket att jerka med eller är den för klen?

Den håller nog lika bra som en 5501 C3 kanske bättre. såvida du inte hivar 130g beten dagarna ut och in. Skulle rekommendera att gå upp till 5501 då du får ökad linkapacitet, robustare rulle samt att en 5000 amba oftast sitter bättre på ett jerk spå (dvs i storlek då 4000 rullarna är smala som attans)

Dessutom har folk nämnt att 4500 ska vara lite seg kastade om jag inte minns fel kan tyvärr inte uttala mig om just den biten.

Kommentera

Många tycker att Rocket rullarna är lite svåra att greppa i och med spoljusteringen på gaveln. Vill du ha ett billigare alternativ till JB:n så hade jag satsat på en TGC eller Inshore, rejäla rullar som pallar för jerk.
            Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Jag kör TGC är super nöjd!!!
              Men var som sagt inte den första rullen jag köpte...

Kommentera

Funkar en ambassadeur 4501 cs pro rocket att jerka med eller är den för klen
                Håller säkert lika bra som andra raketer, det jag mest hänger upp mig på är att linspridaren far fram och tillbaka som en skållad råtta när spolen är så pass smal och det bromsar kast-längderna, men om du byter den till en lättad är det inga problem,,, sedan är väl inte lin-kapaciteten någon höjdare till grövre linor.

Men visst funkar det.

Kommentera

Jag köpte mig en begagnad inshore nyss, och den funkar fint till jerk, utväxlingen + den långa veven är dock ingen höjdare till beten som svänger ut mycket men det har man ju predatorn till xD

Men jag skulle rekommendera att du köper JB'n den är snygg, stark och kastar bra. Vill du inte ha tumtangent till frikoppling så kan du ju köpa en TGC eller Inshore som nämndes. Inshoren är lite annorlunda än de andra ambassadeurerna, dvs byggd som predatorn.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  272 528 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13