Berkley Skeletor Pro - köpråd sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley Skeletor Pro - köpråd sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fishermän Visa inlägg
    Tack för alla svar!

Trodde jag skulle få höra några 7-28g förespråkare då det verkar vara ett ganska vanligt spö, men entydiga svar gör ju beslutet desto lättare =)
    Kör med ett Berkley Phazer spö 12-30 och jiggar (15-25grams skallar), trollar och kastar 30-40 grams wobblers med detta. Det är för mjukt för vissa delar av fisket. Det är däför jag försöker hitta ett 15-40 spö med mjuk topp men med bra ryggrad. Köper du 15-40grams spö har du också kompletterat din spö arsenal
    - Go for the big ones you must!
    https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

Kommentera

Lånar tråden lite försiktigt om det går för sig
      Står oxå inför ett köp utav ett Skeletor Pro 7-28g, Tänkte endast använda det till HÖ-fiske, är det ett bra spö för det typ av fiske?? tänkte även kasta på en Stradic ci4 2500 alternativt, Shimano Sustain 2500FG är det en bra combo?? behöver er hjälp här

MVH//Robin

Kommentera

Ursprungligen postat av RobinL Visa inlägg
        Lånar tråden lite försiktigt om det går för sig
        Står oxå inför ett köp utav ett Skeletor Pro 7-28g, Tänkte endast använda det till HÖ-fiske, är det ett bra spö för det typ av fiske?? tänkte även kasta på en Stradic ci4 2500 alternativt, Shimano Sustain 2500FG är det en bra combo?? behöver er hjälp här

MVH//Robin
        Har ett äldre Skeletor 9 fot 7-28gram med en haspel i 3000 storlek. Mitt spö är lite framtungt men balanserar bra med min rulle. Den väger dock 330 gram, så eventuellt blir rullarna du kikat på för lätta för att få bra balans. Vet inte hur mycket det skiljer mot nya Skeletor Pro spöna, men det kan vara värt att tänka på. Prova combon du ska ha i butik om du har möjlighet.

Kommentera

Kolla annars om hyntyard berras har kvar rean på shimano beastmaster 10-30g. Köpte mitt för 700kr där. På det spöt kan man vikta på lite i bakändan om rullen är för lätt. Kan inte uttala mig om det är bra att drilla HÖ med, för jag är uppe i 8 bompass sen jag köpte spöt.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
            Har ett äldre Skeletor 9 fot 7-28gram med en haspel i 3000 storlek. Mitt spö är lite framtungt men balanserar bra med min rulle. Den väger dock 330 gram, så eventuellt blir rullarna du kikat på för lätta för att få bra balans. Vet inte hur mycket det skiljer mot nya Skeletor Pro spöna, men det kan vara värt att tänka på. Prova combon du ska ha i butik om du har möjlighet.
            Tack för ditt svar, det spöt jag har kikat på är tvådelat, totalvikt 212 g
            Stradic Ci4 2500 väger 198g om jag inte minns fel...

Men känner mig mer sugen på Shimano Sustain 2500FG till det spöt, ser galet fint ut, hoppas balansen blir bra dock..

Får helt enkelt besöka en butik och klämma lite innan, men närmsta butik ligger ca 8 mil bort, så det är bra att ha ett litet hum om vad man är ute efter innan man åker

KN - shimano beastmaster 10-30g har SIH- ringar, det är inget jag är bekant med alls, men shimano spön förespråkar många i min omgivning, får nog ta en närmre titt på det med.

Kommentera

Hm... Varför ser aldrig mina fiskelådor sådär rena och ordnade ut. Tror jag behöver pilla lite mer på det..

Jag har haft ett Berkley Skeletor Pro -40 och det är ett, i mitt tycke, helt ok och ganska skönt allroundspö för lättare fiske efter Gädda Gös HÖ osv. När jag kastade lättare beten märkte jag att kasten blev fan så mycket bättre när jag gjorde kasten i en "en" rörelse. Alltså så jag fick med mig farten i spöt ända från när jag först för för bak spöt.
              Till Abborre och annat lättare fiske tycker jag du ska försöka skaffa en ul-utrustning när du får möjlighet, tills dess funkar Skeletor bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              273 717 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13